در مشاور شو ما مشاوران جویای کار را معرفی میکنیم
0

امضا و اثر انگشت در قرارداد املاک – آموزش املاک

امضا و اثر انگشت در قرارداد املاک

اهمیت امضا در قرارداد املاک

به یاد داشته باشید که قراردادها بر دودسته لازم و عادی می باشند
قرارداد مبایعه نامه یک عقد لازم است و همچنین قرارداد اجاره نامه نیز یک عقد لازم است عقد لازم یعنی قراردادی که هر یک از طرفین هر زمان بخواهند نمی‌توانند آن را یک طرفه فسخ کنند.
وکالتنامه یک عقد عادی است، عقد عادی یعنی هر یک از طرفین هر زمان بخواهند می توانند آن را فسخ کنند مثل وکالت کاری یا وکالت فروش.

قرارداد مبایعه نامه بدون دریافت پول

سوال بسیار مهمی که خیلی از مشاورین املاک از من می پرسند این است که برای صحت قرارداد مبایعه نامه آیا لازم است که مبلغی بین طرفین رد و بدل شود تا بی جاری شود؟
پاسخ خیر است، برای صحت مبایعه نامه ابداً نیاز نیست هیچ مبلغی بین طرفین رد و بدل شود، مهم این است که طرفین زیر قرارداد را امضا بنمایند.

امضاء طرفین در قرارداد یعنی صحت قرارداد
پس اینجا به اهمیت امضا واقف می شویم یعنی اگر در قرارداد مبایعه نامه که یک عقد لازم است و موضوع خرید و فروش ملک انجام می شود هر یک از طرفین امضا خود را پای قرارداد انجام دهند، حتی اگر مبلغی بین آنها رد و بدل نشود قرارداد مبایعه نامه صحت کامل دارد و به قوت خود باقی است، یعنی هیچ یک از طرفین می توانند به عنوان اینکه هیچ مبلغی دریافت نکرده‌ام و یا مبلغی پرداخت کرده‌ام قرارداد را یکطرفه فسخ نمایند.

خواندن
آگهی استخدام برای مشاور املاک

اهمیت اثر انگشت در قراردادها

از آنجایی که هیچ انسانی اثر انگشت مشابه در کره زمین ندارد و از طرفی می توان امضای هر شخصی را جلب و کپی کرد بهتر است که در قراردادها هر شخص در کنار امضای خود اثر انگشت خود را ثبت نماید. تا اگر در آینده احیانا این قرارداد دچار چالش یا مشکل شد هر یک از طرفین نتوانند امضای ثبت شده در قرارداد را کتمان نمایند.

دوره آموزش قراردادنویسی
در سمینار مدیر معاملات به طور کامل نحوه نوشتن قرارداد های ملکی را آموزش داده و همچنین الفاظ و واژه های حقوقی که در قراردادهای املاک بسیار مهم است

 

اگر تا به حال سر و کار شما جهت عقد قرارداد به دفاتر املاک افتاده باشد ، دیده اید که در پایان قرارداد طرفین (خریدار ، فروشنده . موجر و مستاجر ) قسمت انتهایی قرارداد را امضا می کنند ، و در کنار آن حداقل دو شاهد باید قراداد را امضا کنند ، نکته مهم این است اکثر دفاتر املاک نسبت به امضا شاهدین توجه لازم را ندارند .
در حالی که امضا و اثر انگشت و نام شاهد باید به صورت جداگانه و قابل تفکیک انجام شود ، تا در زمان مقتضی قابل شناسایی و استعلام باشد .

محمود رضا غفرانی هستم مدرس و مشاور راهبردی املاک و مستغلات و مدیریت کنترل ذهن در کسب و کار ,
مشاور در زمینه راه اندازی دفاتر املاک
www.mrghofrani.com
www.instagram.com/ghofrani.mr
t.me/ghofranimr

 

اولین مرجع استخدام مشاورین املاک کشور 

https://moshavershoo.ir/
همچنین جهت مشاوره رایگان میتوانید همه روزه از ساعت ۱۲ الی ۱۳ با شماره ۰۹۳۵۲۲۳۴۵۶۷ تماس حاصل فرمائید

خواندن
صندوق گنج مشتریان املاک - آموزش املاک
‫0/5 (0 امتیاز )
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *