در مشاور شو ما مشاوران جویای کار را معرفی میکنیم
0

فسخ شدن قرارداد – آموزش املاک

فسخ شدن قرارداد املاک

نگرانی ها و استرس های مشاور املاک

روزانه پیام ها و تماس های زیادی با من برقرار می شود و مشاوران نسبت به فسخ شدن و کنسل شدن قراردادهای خود گلایه می کنند.
به طور مثال می گوید برای به انجام رساندن این قرارداد حدود یک ماه تلاش کردم و در نهایت فروشنده از فروش خود منصرف شد.
یا اینکه به خریدارم بیش از ۲۰ مورد آپارتمان نشان دادم و در نهایت از دفتر املاک دیگری خرید خود را انجام داد و یا در منطقه دیگری خرید خود را انجام داد!
در پاسخ به آنها میگویم این جزوی از قوانین بازی املاک است. هر بازی به هر مسابقه ای دارای یک بازنده و یک برنده است.
متاسفانه تعداد باخت در شغل املاک برای مشاوران بیشتر از تعداد برد است. برخلاف تصور عموم مردم که فکر می‌کنند مشاور املاک کار خاصی انجام نمی دهد، اتفاقاً یک مشاور املاک برای تمام کردن یک قرارداد بسیار تلاش باید انجام دهد و همچنین بسیاری از لحاظ ذهنی دچار فرسایش خواهد شد.

کنسلی قرارداد برای خودم

مدتی بود که روی یک ملک کلنگی به صورت ویژه کار می کردم، خریداران و سرمایه گذاران بسیاری را معرفی کرده‌ام و آن ملک را پسندیدند ولی هر کدام از آنها به دلیلی برای برگزاری جلسه به سرانجام نمی رسید.
در نهایت یکی از خریداران ملک را پسندید و برای او قرار جلسه را گذاشتم، زمانی که طرفین در اتاق قرار داد حضور پیدا کردند بعد از یک ساعت و نیم مذاکره و بحث و رسیدن به نتیجه نهایی اتفاق عجیبی رخ داد.
ناگهان خریدار از انجام معامله انصراف داد و اعلام کرد که پسرم قلبم راضی به این معامله نیست!!
در این مرحله فقط یک مشاور املاک حرفه ای متوجه وضعیت قرمز میشود چون تمام تلاش ها برای به سرانجام رساندن این قرارداد بزرگ انجام شده است و امروز باید این قرارداد بسته شود و ناگهان بدون هیچ دلیلی همه رشته ها پنبه خواهد شد!؟

خواندن
قوانین کار در دفتر املاک

واکنش مشاور املاک حرفه ای در برابر مشکلات

بعد از اینکه جلسه بر هم خورد و طرفین از دفتر املاک خارج شدند.
به همکارانم گفتم باید کمی قدم بزنم و فکر کنم، در این مرحله دو راه برای من وجود داشت:
۱ . گلایه کردن و ناسزا گفتن به شرایط موجود و اینکه چرا من نتوانستم این قرارداد را به سرانجام برساند و در نهایت رسیدن به ناراحتی و افسردگی
۲ . تفکر مثبت و اینکه حتماً خیریتی در این کار وجود داشته و اینکه الان به مرحله نهایی رسیده و من چه کاری میتوانم انجام دهم تا این قرارداد به سرانجام برسد؟
همچنان که در حال پیاده روی بودم فکری به ذهنم رسید، به یاد یکی از خریداران افتادم که تا آن روز هرگز به او فکر نکرده بودم، به یادم آمد که چند وقت پیش به من اعلام کرد که ملکی را جهت خرید می خواهد و اتفاقاً آن ملک در محدوده‌ای قرار داشت که مدنظر خریدار من بود.

بلافاصله با او تماس گرفتم و اعلام کردم که یک ملک کلنگی دارم و قیمت نهایی و امضا از جانب فروشنده مشخص شده است ، بدون کوچکترین بحثی اعلام خرید کرد و گفت جلسه را بگذار تا بنویسیم و در نهایت آن ملک کلنگی انجام شد.
یکی از هنرهایی که مشاور املاک حرفه‌ای باید بیاموزد و به آن مسلط باشد کنترل ذهن است، چون در شغل مشاور املاک بسیار شکست های پی در پی وجود دارد که اگر نتوانی کنترل ذهن خود را در دست داشته باشی در نهایت شکست میخوری و از این شغل خارج میشوی.

خواندن
روش های مدیریت املاک - آموزش املاک

 

دوستان عزیزم کنسلی در شغل مشاور املاک یک موضوع کاملا عادی و بدیهی است و مهم این است که واکنش شما در برابر این موضوع چطور باشد
زمانی که قرارداد شما به هر دلیلی کنسل شد , دو راه وجود دارد :
۱٫ میتوانی عصبانی شوی و گلایه کنی که برای این جلسه بسیار زحمت کشیدم و این و آن …
۲٫ فکر کنی و ببینی چه اشتباهی در کار بود که باعث کنسل شدن قرارداد شد و با اینکه شاید بتوانی برای خریدار محل دیگر و یا برای فروشنده مشتری دیگری پیدا کنی
در هر حال من یاد گرفتم که هر اتفاقی هر چند بد رخ داد به دنبال نکته مثبت و مهم آن بگردم که حداقل تجربه ای شود برای دفعات بعد .

محمود رضا غفرانی هستم مدرس و مشاور راهبردی املاک و مستغلات و مدیریت کنترل ذهن در کسب و کار ,
مشاور در زمینه راه اندازی دفاتر املاک
www.mrghofrani.com
www.instagram.com/ghofrani.mr
t.me/ghofranimr

 

اولین مرجع استخدام مشاورین املاک کشور 

https://moshavershoo.ir/
همچنین جهت مشاوره رایگان میتوانید همه روزه از ساعت ۱۲ الی ۱۳ با شماره ۰۹۳۵۲۲۳۴۵۶۷ تماس حاصل فرمائید

‫0/5 (0 امتیاز )
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *