در مشاور شو ما مشاوران جویای کار را معرفی میکنیم
0

روش های مدیریت املاک – آموزش املاک

روش های مدیریت املاک

مدیران املاک چطور عمل می کنند؟

متاسفانه شغل مشاورین املاک با توجه به اینکه یک شغل حقوقی است و مدیران و سرپرستان آن باید افرادی باشند که سواد حقوقی داشته باشند. در حقیقت این طور نیست و هرکسی می تواند با درخواست پروانه کسب و شرکت در کلاسهای مبتدی و مقدماتی اتحادیه املاک پروانه کسب املاک را دریافت کند.
اگر کسی در کشورهای جهان اول بخواهد تنها به عنوان یک مشاور املاک در این شغل فعالیت داشته باشد باید کلاس های ویژه را بگذراند و پس از قبولی در آزمون بسیار سخت و دشوار می توانند رزومه کاری خود را ایجاد کرده و وارد آژانس های املاک شود.
متاسفانه در ایران ابداع نسبت به شغل مشاورین املاک سختگیری انجام نمی شود و هر کسی می‌تواند بدون احراز هویت و ارائه سوء پیشینه وارد شغل املاک شود و در نتیجه به منازل مردم راه پیدا کند.

عملکرد مدیر املاک در قراردادهای ملکی

اتفاق بد دیگری که در این شغل وجود دارد این است که دفاتر به صورت دپارتمانی و سازمانی تشکیل می شوند و شخصی که به عنوان دارنده پروانه کسب و مدیرکل املاک میباشد در هیچکدام از قراردادهای ملکی که در دفتر املاک نوشته میشود دخالت و شرکت نمی کند.
من سلسله مراتب و تعیین اشخاص طوری انجام می‌شود که برای قراردادنویسی سرپرست مربوطه مسئولیت را به عهده می‌گیرد. مشکل دیگری که در اینجا وجود دارد این است که اکثر افرادی که به عنوان سرپرست انتخاب می شوند سواد آکادمی در این موضوع را ندارند و صرفاً به واسطه تجربه کار در شغل مشاورین املاک به این سمت انتخاب میشوند.

خواندن
مشکلات مشاوران املاک

عملکرد مدیران املاک نسبت به مشاوران

متاسفانه مدیران املاک به دلیل عدم آموزش پذیری و مقاومت در برابر یادگیری نمی‌توانند مشاورین حرفه ای و خبری را تحویل بازار کار دهند تا مشاورین سرفت به واسطه آزمون خطا و تجربه هایی که خودشان در این کار به دست می‌آورند حرفه ای میشوند

یکی از موضوعات مورد بحث در کار مشاورین املاک مدیریت دفتر املاک است درحال حاضر در دفاتر املاکی که به سبک مدرن فعالیت می کنند چندین موضوع مدیریتی وجود دارد مدیر دفتر املاک مدیر رنج سرپرست مدیر معاملات و غیره تمام این افراد موظف و متعهد هستند که در راستای پیشرفت دفتر املاک تلاش بکنند ولی متاسفانه این ثبت در دفاتر املاک باب شده است که مدیران در دفتر می‌نشینند و مشاورین را برای انجام امور پیدا کردن ملک معرفی ملکا به مشتریان خریداران و تمام امور انجام می دهند و اصطلاحاً مدیران فقط داخل دفتر می نشیند و دستور ها را صادر می کنند در حالی که این سبک مدیریت در دفتر املاک موفق نخواهد شد و متاسفانه روز به روز مشاورین خود را از دست می‌دهند بین مدیر بودن و رهبر بودن تفاوت وجود دارد مدیر یعنی کسی که در کنار می نشیند و به سربازان خود دستور می‌دهد که بروند و ماموریت را انجام دهند ولی رهبر کسی است که خط مقدم در کنار افراد خود نیست در و با هم تلاش می‌کنند

محمود رضا غفرانی هستم مدرس و مشاور راهبردی املاک و مستغلات و مدیریت کنترل ذهن در کسب و کار ,
مشاور در زمینه راه اندازی دفاتر املاک
www.mrghofrani.com
www.instagram.com/ghofrani.mr
t.me/ghofranimr

خواندن
خطر معامله با سند منگوله دار

 

اولین مرجع استخدام مشاورین املاک کشور 

https://moshavershoo.ir/
همچنین جهت مشاوره رایگان میتوانید همه روزه از ساعت ۱۲ الی ۱۳ با شماره ۰۹۳۵۲۲۳۴۵۶۷ تماس حاصل فرمائید

‫0/5 (0 امتیاز )
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *