در مشاور شو ما مشاوران جویای کار را معرفی میکنیم
0

آموزش مشاور املاک | آشنایی جامع و صفر تا صد املاک و اصول آن

یکی از شیرین ترین و پر چالش ترین شغل های جهان شغل مشاور املاک یا Real Estate است . افرادی که وارد این شغل میشوند عموماً دارای شخصیت ماجراجو و شخصیت مستقل هستند, افرادی هستند که خصوصیت کارآفرینی دارند و با کارمند بودن و زیر دست بودن و حقوق ثابت گرفتن مخالف هستند. در عین حال افرادی که به عنوان مشاور املاک حرفه ای فعالیت می کنند دارای درآمد قابل توجهی نیز هستند.
نکته قابل توجه این است که تنها تعداد کمی از افراد می توانند در این شغل ماندگار باشند . چون بر خلاف ظاهر آرام و بدون استرسی که اغلب مردم در مورد شغل مشاورین املاک تصور می کنند، شغلی بسیار پر استرس بسیار فکری و بسیار فرسایشی است برای همین است که اغلب افرادی که وارد این کار میشوند خیلی زود این کار را ترک کرده و از آن خارج می شوند.

آموزش مشاوران املاک

هدف از ساخت این وبسایت آموزش مشاورین املاک است تا بتوانند دانش فنی و حرفه ای خود را ارتقا دهند و خیلی زود به موفقیت در این کار برسند. بیش از ۱۰۰۰ عدد محتوای آموزشی رایگان به صورت تصویری و صوتی در دسترس افرادی که میخواهند آموزش رایگان ببینند وجود دارد، همچنین چندین سمینار آموزشی با مطالب متنوع و محتوای بسیار حرفه ای و کاربردی در کنار همه اینها چندین دوره آموزشی رایگان هم برای مشاورین تازه کار پیش بینی و آماده شده است و هدف از رایگان قرار دادن این دوره ها این است که اگر مشاورینی به تازگی وارد این شهر شده اند و بودجه کافی برای آموزش حرفه‌ای املاک را ندارند بتوانند الفبای شغل مشاورین املاک را یاد گرفته و سریعاً به درآمد و موفقیت برسند.

ویژگی های مشاور املاک حرفه ای

تفاوت مشاور املاک مبتدی که هیچ آموزشی ندیده است و مشاور املاک مبتدی که آموزش دیده و با اطلاعات فنی و حرفه‌ای است در یک موضوع است، بازی هایی که بین این دو وجود دارد که باعث میشود از دید مشتری متفاوت دیده شوند و در نهایت در کار خود موفق شوند، در ادامه به چند مورد از ویژگی های مشاور املاک حرفه ای اشاره خواهیم کرد:

۱ . مشاور املاک حرفه ای با مرور زمان و آموزش تبدیل به یک روانشناس حرفه ای برای فروش میشود.
۲ . مشاور املاک حرفه ای در فن بیان ادبیات کلام و زبان بدن آموزش دیده و می داند هر کدام از این تکنیک ها را در چه زمانی و به چه روشی استفاده کند.
۳ . مشاور املاک حرفه ای حقوق املاک را در حد پایه می داند و همچنین می تواند به عنوان یک مشاور حقوقی راهبردی مشتریان خود را راهنمایی کنند تا بتوانند به بهترین انتخاب و خرید ملکی خود دست پیدا کنند.
۴ . مشاور املاک حرفه ای مدیریت زمان را می آموزد و دقیقاً برای برنامه ریزی روزمره خود زمان بندی مناسب را تعیین می کند و همچنین نسبت به تعیین تارگت و هدف مناسب برای مقطع های زمانی کار خود برنامه‌ریزی انجام میدهد.
۵ . مشاور املاک حرفه ای کاملاً از سیستم crm یا مدیریت بهداشت مشتری مطلع است و می تواند با تکنیک هایی که می آموزد مشتریان خود را وفادار سازد تا این که نه تنها مجدداً برای او کار ایجاد کنند بلکه آن مشاور را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنند.
۶ . مشاور املاک حرفه ای معنای پرسونال برندینگ را میداند و در راستای ارتقاء برند شخصی خود هر روز آموزش و تلاش بیشتری انجام میدهد.
۷ . مشاور املاک حرفه ای هر روز دایره دوستان خود را افزایش می دهد تا بتواند به واسطه ارتباطاتی که دارد مشتریان بیشتری را جذب کند و در نهایت به درآمد بیشتری دست پیدا کند.

مراحل آموزشی مشاور املاک

مدیریت مشتریان املاک

یک مشاور املاک باید کاملاً بلد باشد که چطور فایل های ملکی خوب را پیدا کند قیمت هارا کارشناسی و اعلام کند و در نهایت چطور خریداران خود را متقاعد کند که برای بازدید آن ملک همراه او شوند و در نهایت بتواند طرفین را متقاعد کند که معامله انجام شود.

قرارداد نویسی و سند خوانی

یکی از هنرهایی که دوستان شاغل در شغل املاک باید بلد باشند نحوه سند خوانی و انجام قراردادهای موبایل نامه و اجاره نامه و مشارکت در ساخت می باشد متاسفانه افراد زیادی هستند که سالهای زیادی در این شغل فعالیت می‌کنند ولی تا به حال نتوانستند قرارداد مشارکت در ساخت را به سرانجام برسانند، دلیل اصلی این موضوع هم نداشتن اطلاعات حقوقی لازم و همچنین تکنیک هایی که برای فروش و متقاعد سازی افراد استفاده می‌شود را مطلع نیستند.

مدیریت دفتر املاک و دپارتمان سازی

متاسفانه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و استفاده از ابزارهای دیجیتال همچنان شغل مشاور املاک به صورت سنتی و قدیمی ادامه پیدا کرده است در حالی که مشاور املاک حرفه‌ای باید سیستم سازی و دپارتمان سازی را یاد بگیرد تا بتواند با استفاده از افراد زیادی که در مجموعه فعال هستند دفتر را به حداکثر درآمد خود برساند تا تمامی افرادی که در این شغل و در مجموعه فعال هستند بتوانند درآمدهای بالایی کسب کنند

اطلاعات حقوقی املاک

افرادی که در این شغل فعال هستند و قصد انعقاد قرارداد را دارند باید از تمام زیر و بم های حقوقی این کار مطلع باشند یعنی یک مدیر قرارداد باید کاملاً انواع وکالت را بشناسد و حدود و اختیارات وکیل و موکل و حتی متن خوانی وکالت را تسلط کامل داشته باشد باید بتواند تمامی واژگان عربی و حقوقی که در اسناد و مدارک وجود دارد بخواند و برای مشتریان خود آنها را ترجمه کند و در نهایت باید فضای جلسه را طوری مدیریت کند که هیچ یک از طرفین دچار ضرر و زیان نشود و در نهایت قرارداد سلامتی را به سرانجام برساند.

سمینار های آموزش املاک

سمینار آموزش املاک
سمینار آموزش املاک | محمود غفرانی

در این سایت شما با ۷ سمینار آموزشی آشنا خواهید شد که به صورت صفر تا صد املاک را به شما می آموزد، اگر از مواردی که به شما آموزش داده می شود استفاده کنید می توانید از پایه یعنی افردی که برای اولین بار وارد این شغل شده است تا انتها یعنی قرارداد مشارکت در ساخت و کلنگی را یاد بگیرید.

۱ . سمینار من مشاور هستم سمینار من مشاور هستم برای افراد مبتدی که به تازگی قصد ورود به این کار را دارند طراحی شده است و د زمان حدودا ۲ ساعت و نیم مطالب بسیار کاربردی به مشاورین آموزش داده میشود .

۲ . سمینار مشاور برتر املاک در سمینار مشاور برتر املاک به مشاورینی که بالای دو سال است در این شرکت فعالیت می‌کنند نکاتی آموزش داده می شود تا بتوانند با حداقل دوندگی و فعالیت فیزیکی سریعاً به نتایج و درآمدهای خوب برسند و همچنین مشتریان خود را وفادار سازند تا بتوانند پرسونال برندینگ خود را توسعه داده و در نهایت در این کار به موفقیت برسند.

۳ . سمینار روانشناسی فروش و مذاکره در این سمینار به شما آموزش داده می‌شود که چطور با استفاده از تکنیک های بسیار ساده و علمی مشتریان خود را متقاعد کنید و کاری کنیم مشتریان نسبت به شما اعتماد بیشتری داشته باشند همچنین تکنیک های بسیار مفید به شما آموزش داده می‌شود تا بلافاصله بعد از مدیران مشتری خود آنها را روانشناسی کنید و نسبت به شخصیت آنها رفتار داشته باشید قطعاً اگر بتوانید این روش ها را بیاموزید خیلی راحت تر می توانید موضوع فروش را انجام دهید و به درآمدهای بالا دست پیدا کنید.

۴ . سمینار مشارکت در ساخت و کلنگی به نظر من پر دردسر ترین و پر چالش ترین و هیجان انگیزترین قراردادی که در این شغل وجود دارد قرارداد مشارکت در ساخت است که معمولاً برای به سرانجام رسیدن این نوع قراردادها چندین ماه و گاهی به چند سال زمان خواهد گذشت و در نهایت شاید این قرارداد به نتیجه برسد یا خیر. افرادی که بالای چهار سال در شغل املاک فعالیت داشته باشند به مرحله می رسند که باید در قراردادهای بزرگ یعنی فروش کلنگی و قراردادهای مشارکت در ساخت را بنویسند. در سمینار مشارکت در ساخت و کلنگی به مشاورین آموزش داده می شود که چطور از اولین قدم یعنی شناسایی و کارشناسی املاک کلنگی شروع کنند تا بتواند بعد از طی کردن فرایند تکاملی یک قرارداد مشارکت در ساخت را به انجام برسانند و کمیسیون قابل توجهی دریافت کنند.

۵ . سمینار کلیدهای مشاور موفق خیلی افراد تصور می کنند املاک کار ساده‌ای است و هر کسی می‌تواند وارد این شغل شود و از پس آن برآید در حالی که در حقیقت این طور نیست و افرادی که قصد ورود به پروسه فروش را دارند باید مهارت های بسیاری داشته باشند و همچنین شخصیت آنها باید دارای ویژگی های خاصی باشد تا بتواند به عنوان یک فروشنده حرفه‌ای در این کار فعال باشد فراموش نکنید که یک مشاور املاک یعنی فروشنده گران ترین کالای عمومی کشور پس اگر فروشنده های خود را در این سمت بداند که من باید به شدت هنرمند باشم تا بتوانم گرانترین کالای عمومی کشور را بفروشم، متقاعد خواهد شد که در ازای این توانایی باید آموزش های بسیاری هم ببینند.

۶ . سمینار مدیران ارشد املاک در سمینار مدیران ارشد املاک که تقریباً ۳ ساعت می باشد با کمک دو وکیل پایه یک دادگستری توانستیم نکات بسیار ریز و مهمی که در قراردادهای املاک از جمله قرارداد مبایعه نامه و اجاره نامه مصرف می‌شود را به مشاوران آموزش دهیم و همچنین مطالب بسیار ارزشمندی در مورد امور مالیاتی املاک و مستغلات و مشاغل و در آخر تعداد بسیار زیادی ایده های تبلیغاتی که با به کار گرفتن آنها می توانید نه تنها برند دفتر املاک را بالا ببرید بلکه برند خود مشاور نیز برای مشتریان شناخته می شود.

۷ . سمینار مدیر معاملات املاک تمام افرادی که در شغل مشاورین املاک فعال هستند و دوست دارند که قراردادهای خود را به سرانجام برسانند در سمینار مدیر معاملات به مشاورین نکات حقوقی کاربردی که در این شغل و در قرارداد نویسی بسیار مهم است آموزش داده میشود همچنین در این سمینار به مشاوران یاد داده خواهد شد که چطور جلسه قرار داد را مدیریت کنند و در نهایت طرفین را متقاعد کنند که این معامله به نفع هر دوی آنها است همچنین صمد خانی و اینکه چطور بتوانیم قراردادی بی‌نقصی بنویسیم که برای طرفین در آینده دچار مشکل نشود .

نکته ای راجب نوشتن قرارداد فروش

بیوگرافی استاد دوره های آموزش املاک

محمود رضا غفرانی هستم متولد دهم شهریور ۱۳۵۸ در تهران ، دانش آموخته رشته حقوق از سال ۱۳۸۳ به عنوان مشاور در دفتر املاکی واقع در خیابان عباس آباد تهران مشغول به کار شدم و پس از حدود یک سال ، اولین دفتر املاک خودم را تاسیس نمودم و تا به امروز موفق به راه اندازی پنج دفتر املاک با راندمان درآمد بالا شده ام که متاسفانه به دلیل تجربه کم و نبود راهنمای مناسب پس از رشد چشمگیر آن دفاتر ، به طرز عجیبی با برخورد نامناسب مالکین دفاتر روبرو می شدم و علی رغم داشتن قرارداد حقوقی ، در نهایت مجبور به ترک و تحویل مجموعه به صاحب ملک می شدم . در این مسیر با مشکلات و موانع بسیاری برخورد داشتم. مطالبی که برای شما عزیزان در سمینار ها و دوره های آموزشی مطرح شده است به قیمت تجربه های شیرین و تلخ است که طی سال ها فعالیت حرفه ای در شغل املاک به دست آورده ام , آموزش به افراد و مشاورانی که در این شغل فعالیت دارند را به عنوان یک مسئولیت و رسالت برای خودم در نظر دارم . از اینکه میتوانم به افراد دیگر کمک کنم و تجربه های خود را در اختیار آنها قراردهم تا سریع تر به موفقیت دست پیدا کنند لذت می برم . امیدوارم با بهره گیری از موضوعات گفته شده هر چه سریع تر و راحتی تر به موفقیت های چشمگیر دست پیدا کنید

نتیجه گیری

توصیه ای که به شما دوستان عزیز و علاقمندان به فعالیت در شغل مشاور املاک دارم این است که ابدان تصور نکنید اگر چند سال است که در این شغل فعالیت می‌کنید پس همه موضوعات و موارد را می دانید نکته بسیار مهم برای مشاورین املاک این است که این شغل اصلاً صفر تا صد ندارد و هر روز موضوعات جدیدی برای آموختن دارد از فرصت آموزش و از دست ندهید و سعی کنید هر روز بر دانش خود افزایش دهید

سوالات متداول

پاسخ: ابداً اینطور فکر نکنید که شغل املاک ساده است و هر کسی از پس آن بر خواهد آمد، روزانه هزاران نفر وارد این شغل می شوند و همچنین تعداد زیادی از افراد از این شغل خارج می شوند خیلی از افراد تصور می کنند در این کار که کار سختی هم نیست مبالغ زیادی به عنوان درآمد وجود دارد که هر کسی از پس آن بر خواهد آمد، در حالی که برخلاف تصور مردم این شغل بسیار نیاز به فکر ، صبر و تلاش فیزیکی دارد . اگر واقعاً به این شغل علاقه مند هستید تصمیم قطعی بگیرید و وارد آن شوید.

پاسخ : متاسفانه بزرگترین چالش مشاورین املاک کشور استخدام و نگهداری مشاور است، برای اینکه بتوانند مشاور را جذب و استخدام کنند و عده های دروغین به او می دهند و مشاور زمانی که وارد مجموعه می‌شود متوجه می‌شود که خیلی از وعده هایی که به او داده بودند پوچ و توخالی است. مثلاً اگر دقت کنید در آگهی های دیوار و شیپور دفاتر اینطور مطرح می‌کنند که تضمین درآمد ۵۰ میلیون تومانی از ماه اول با امکانات ویژه ای که در متن آگهی می نویسند، کسی که تا به حال به عنوان مشاور در دفتر املاک کار نکرده باشد قطعاً نسبت به این متن و این پیشنهاد وسوسه خواهد شد و به همان دفتر املاک مراجعه می‌کند و استخدام می‌شود شما می‌توانید برای ارزیابی دفاتر املاک معتبر در سایت مشاور شو www.moshavershoo.ir اطلاعات خود را به عنوان متقاضی کار و مشاور ثبت کنید تا دفاتر املاک متقاضی با شما تماس بگیرند و شما را دعوت به کار نمایند. همچنین می توانید از بین دفاتر املاک ای که آگهی استخدام و یا ثبت دفتر خود را انجام داده‌اند دفتر مد نظر را پیدا کنید.

‫5/5 (6 امتیاز )
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *