در مشاور شو ما مشاوران جویای کار را معرفی میکنیم
0

چک لیست اجاره – آموزش املاک

چک لیست اجاره

چک لیست اجاره چیست؟

معمولاً در زمان تحویل آپارتمان در قراردادهای اجاره ملک به صورت ضمنی به رویت مستاجر میرسد.
در آن زمان که مالک فرصت این را دارد که جزئیات ملک را به مستاجر نشان دهد و نه مستاجر بعد از تحویل می تواند به مالک اثبات کند که کدام قسمت از ملک دچار عیب و مشکل است.
حتی گاهی مستاجر ملک را به صورت نوساز دریافت می کند و بعد از چند سال تمدید کردن قرارداد اجاره آن را تخلیه می کند.
و معمولاً در زمان تخلیه آپارتمان توسط مستاجر اختلافات بین آن دو شروع میشود. یعنی مالک اظهار می نماید که فلان شیشه سالم بوده است و توسط مستاجر شکسته و مستاجر می گوید این شیشه از روز اول شکسته شده و ترک دار بود.

رفع اختلاف بین موجر و مستاجر

معمولاً در طی زمان اجاره هرگونه مشکلی که بین موجر و مستاجر ایجاد شود به دفتر املاک ارجاع می‌شود و دفتر املاک موظف به حل و فصل موضوع می باشد.
برای اینکه این نوع اختلافات بین موجر و مستاجر پیش نیاید چک لیستی توسط دفتر املاک ایجاد شده است که همزمان با تحویل ملک توسط موجر و مستاجر چک لیست به طور کامل پر میشود و بین طرفین امضا میشود.
بعد از امضاء طرفین چک لیست که در یک نسخه بوده است نزد دفتر املاک می ماند تا روزی که پایان قرارداد فرا برسد وقتی طرفین قصد تحویل ملک را به یکدیگر داشته باشند که در آن زمان به دفتر املاک مراجعه می کنند و مشاور همراه آنها جهت تحویل و تحول به ساختمان مربوطه میرود.
این کار باعث ایجاد حداقل مشکل بین موجر و مستاجر می شود و تمامی عیوب احتمالی ملک همان روز اول برای طرفین مشخص میشود.

خواندن
مدیریت دفتر املاک - آموزش املاک

حسن چک لیست برای دفتر املاک چیست؟

این استراتژی اولاً باعث می‌شود اختلافی بین موجر و مستاجر در طی مدت قرارداد پیش نیاید.
دو من طرفین بعد از یکسال اگر قصد جابجایی ملک را داشته باشند حتماً برای دریافت چک لیست به دفتر املاک مراجعه خواهند کرد و در آن زمان دفتر املاک فایل جدیدی را برای اجاره دادن به دست آورده است.

 

امید به زندگی بسیار مهم است در روز بسیار این جمله از اطرافیان شنیده می شود از زندگی و روزگار خسته شدم کمی دقیق فکر کنیم با وجود این همه نعمت با این همه لطف خداوند چرا باید از زندگی خسته شد فقط در یک صورت می توان گفت از زندگی خسته شدم راه اصلی را گم کرده باشی و هدف مشخص و معینی نداشته باشی برای اینکه دقیق تر متوجه موضوع شوید هر روز صبح که از منزل خارج میشوید دقت کنید و ببینید که آیا هدف و مسیر مشخصی وجود دارد این صرفاً به دلیل عادت و روزمرگی کارها را انجام می دهید اگر اهداف خود را به صورت ۶ ماهه و یکساله و ۵ ساله تقسیم کنید آن زمان امید به زندگی را بالا برده و خسته نخواهید شد

محمود رضا غفرانی هستم مدرس و مشاور راهبردی املاک و مستغلات و مدیریت کنترل ذهن در کسب و کار ,
مشاور در زمینه راه اندازی دفاتر املاک
www.mrghofrani.com
www.instagram.com/ghofrani.mr
t.me/ghofranimr

 

اولین مرجع استخدام مشاورین املاک کشور 

https://moshavershoo.ir/
همچنین جهت مشاوره رایگان میتوانید همه روزه از ساعت ۱۲ الی ۱۳ با شماره ۰۹۳۵۲۲۳۴۵۶۷ تماس حاصل فرمائید

خواندن
زمین شهری
‫0/5 (0 امتیاز )
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *