در مشاور شو ما مشاوران جویای کار را معرفی میکنیم
0

پیش فروش ملک – آموزش املاک

پیش فروش ملک

شرایط پیش فروش
یکی از خطرناک ترین و پر ریسک ترین قراردادهای ملکی قرارداد پیش فروش می باشد.
چون عملاً خریدار سازه را به صورت کامل مشاهده نمی کند و بر اساس نقشه و پلان اهدا می از طرف سازنده متوجه اصل ماجرا میشود.
خطر دیگری که در قراردادهای پیش فروش وجود دارد این است که سازنده میتواند ملک مورد نظر را به چند نفر همزمان بفروشد و در نهایت به صورت کلاهبرداری متواری شود.

کد رهگیری در قراردادهای پیش فروش
بعضی از افراد تصور می‌کنند که اگر قرارداد پیش فروش ایران بنویسید و روی آن قرارداد کد رهگیری گرفته شود ملک مذکور قفل میشود سازنده دیگر نمی تواند به شخص دیگری بفروشد.
در حقیقت این موضوع درست نیست و کد رهگیری چندان اعتباری برای این موضوع ندارد اگر فروشنده بخواهد میتواند با وجود کد رهگیری به چند نفر ملک را بفروشد.

پیش فروش در قرارداد مشارکت در ساخت
متاسفانه یکی از بزرگ‌ترین خطرات پیش فروش در قراردادهای مشارکت در ساخت است، زمانی که سازنده برای ادامه پروژه مبلغ و کم دارد و مجبور میشود از سهم واحدهای خود پیش فروش نماید.
متأسفانه بسیاری از دفاتر املاک در این موضوعات دقت نمی‌کنند و با توجه به اینکه در نسخه قرارداد مشارکت در ساخت نوشته شده است که سازنده حق پیش فروش ندارد اقدام به پیش فروش می نمایند و برای خودشان و طرفین معامله ایجاد دردسر می کنند

دوستی با من تماس گرفت و اعلام کرد که یک آپارتمان را پیش خرید کرده ام و الان متوجه شدم که سازنده به چند نفر واحد را فروخته است و بعد از تحقیق متوجه شدیم که در چند دفتر املاک متفاوت این کار صورت گرفته است و نکته جالب توجه اینکه در قرارداد مشارکت در ساخت صریحاً اعلام شده که سازنده حق هیچ گونه پیش فروشی از این ملک را ندارد ولی متاسفانه آن دفاتر املاکی که قراردادهای پیش فروش را انجام داده‌اند هیچکدام به این نکته توجه نکرده اند و به واسطه کم توجهی و بی سوادی تعداد زیادی از افراد را دچار مشکل کرده اند و از طرفی سازنده متوالی می باشد و هیچ گونه دسترسی به او نیست

خواندن
فروش فوری ملک - آموزش املاک

محمود رضا غفرانی هستم مدرس و مشاور راهبردی املاک و مستغلات و مدیریت کنترل ذهن در کسب و کار ,
مشاور در زمینه راه اندازی دفاتر املاک
www.mrghofrani.com
www.instagram.com/ghofrani.mr
t.me/ghofranimr

 

اولین مرجع استخدام مشاورین املاک کشور 

https://moshavershoo.ir/
همچنین جهت مشاوره رایگان میتوانید همه روزه از ساعت ۱۲ الی ۱۳ با شماره ۰۹۳۵۲۲۳۴۵۶۷ تماس حاصل فرمائید

‫0/5 (0 امتیاز )
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *