در مشاور شو ما مشاوران جویای کار را معرفی میکنیم
0

خدمات پس از فروش در قرارداد مشارکت

خدمات پس از فروش در قرارداد مشارکت

 

دمات پس از فروش در قراردادهای مشارکت در ساخت

خدمات پس از فروش در قرارداد مشارکت

قرارداد مشارکت در ساخت چیست؟

یکی از پیچیده ترین و مهم ترین قراردادهای دفاتر املاک قرارداد مشارکت در ساخت است، مشارکت در ساخت یعنی اینکه کسی که ملک کلنگی یا زمینی را دارد و در شرایط فعلی امکان ساخت آن را ندارد و از طرفی سازندهای که توان ساخت و هزینه ساخت ساختمان را دارد ولی توان خرید ملک کلنگی یا زمین مربوطه را ندارد.

تعیین زمان طرفین توافقاتی با یکدیگر انجام می دهند تا بتوانند به صورت شراکتی ملک را تخریب و نوسازی کرده و هر یک از آنها به نسبت سهم خود در واحدهای نوساز مالکیت خواهند داشت.

سهم مالک و سازنده در قرارداد مشارکت در ساخت

میزان سهم شرکا در قرارداد مشارکت در ساخت بستگی به عوامل بسیاری دارند از جمله قیمت زمین و قیمت ساخت در زمان قرارداد که معمولاً هزینه ساخت حد نصاب قیمت زمین و کلنگی نمی رسد و سازنده مجبور به پرداخت مبلغی به عنوان بلاعوض است یا قرض الحسنه به مالک یا مالکین است.

خواندن
باورهای محدود کننده - آموزش املاک

خدمات پس از فروش در قرارداد مشارکت در ساخت یعنی چه؟

معمولاً از زمانی که مالک و سازنده توافق می نمایند که ملک مذکور را تخریب و نوسازی نمایند تا زمانی که سازنده ساختمان را به اتمام می‌رساند و سند های تک برگ برای هر یک از واحدهای نوساز دریافت می کند حدود دو سال زمان پیش بینی می شود.
در این دوسال اتفاقات پیش بینی نشده بسیار زیادی برای هر یک از شرکا پیش خواهد آمد، قرارداد مشارکت در ساخت باید به حدی جامعه نوشته شده باشد که در هر مرحله نه سازنده و نه مالک نتوانند هیچ گونه سوء استفاده‌ای از طرف مقابل انجام دهند.
یکی از مشکلاتی که در قراردادهای مشارکت در ساخت پیش می‌آید این است که معمولاً سازنده در زمان ساخت ساختمان ایرادها و اشتباهاتی را نمی بیند و متوجه نمی شود که بعد از اتمام ساختمان نمایان می شود.
بهتر است بندی در قرارداد مشارکت در ساخت نوشته شود و آن بند بدین صورت است:

سازنده متعهد می شود موارد و اقلام زیر را تا مدت مشخص گارانتی نماید و هرگونه ایرادی در این موضوعات پیشامد متعهد به رفع نقص با هزینه خود می باشد.

از جمله مواردی که باید شامل گارانتی و خدمات پس از فروش از طرف سازنده باشد بدین صورت است:
۱. نمای ساختمان حداقل باید تا چند سال مورد ضمانت قرار گیرد
۲ . سیستم لوله کشی و تاسیسات ساختمان
۳ . سیستم برق کشی
۴ . مسیرهای فاضلاب و راه آب ها که ممکن است در زمان ساخت مصالح داخل آن ریخته باشد و بعدها آن مشکل مشخص شود

خواندن
پارکینگ مشاعی - آموزش املاک

سمینار آموزشی مشارکت در ساخت و کلنگی

در سمینار آموزشی مشارکت در ساخت و کلنگی که حدود ۷ ساعت زمان دارد به طور کامل به مشاورین املاک آموزش خواهم داد که چطور از ابتدا بتوانند ملک مورد نظر جهت مشارکت در ساخت را پیدا نماید و چطور بتوانند مالکین را متقاعد کنند تا اقدام به قرارداد مشارکت و تخریب و نوسازی بنمایند

 

نکته بسیار مهمی که در قراردادهای مشارکت در ساخت باید به آن توجه کرد خدمات پس از فروش سازنده می باشد پروسه و مدت زمان ساخت یک آپارتمان بین ۱۸ تا ۲۱ ماه می باشد در طی فرایند ساخت ساختمان افراد و شرکت‌ها و متریال مختلفی استفاده می شود و چنانچه هر یک از این موارد دچار مشکل شود یا مشکلی در ساخت آن وجود داشته باشد مسئولیت کامل آن به عهده سازنده است پس بهتر است نسبت به بعضی امور برای سازنده از زمان اتمام پروژه و تحویل آپارتمان ها حداقل ۶ تا ۸ ماه خدمات پس از فروش معین شود فرض می کنیم قسمت های عمومی ساختمان در موضوع برق مشکل دارد قطع به یقین اگر سازنده تعهد خدمات پس از فروش داشته باشد برقکار مربوطه که پروژه را برق کشی کرده است مسئول رفع مشکل می باشد یا فرزند چاه های فاضلاب و شیرآلات هرکدام دچار مشکل شوند لوله‌کشی که کارهای مربوط به ساختمان را انجام داده است متعهد و مسئول رفع نقص می باشد

محمود رضا غفرانی هستم مدرس و مشاور راهبردی املاک و مستغلات و مدیریت کنترل ذهن در کسب و کار ,
مشاور در زمینه راه اندازی دفاتر املاک
www.mrghofrani.com
www.instagram.com/ghofrani.mr
t.me/ghofranimr

خواندن
فورس ماژور در قرارداد مشارکت در ساخت

 

اولین مرجع استخدام مشاورین املاک کشور 

https://moshavershoo.ir/
همچنین جهت مشاوره رایگان میتوانید همه روزه از ساعت ۱۲ الی ۱۳ با شماره ۰۹۳۵۲۲۳۴۵۶۷ تماس حاصل فرمائید

‫5/5 (1 امتیاز )
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *