در مشاور شو ما مشاوران جویای کار را معرفی میکنیم
0

کارشناسی قیمت ملک توسط مشاور املاک – آموزش املاک

کارشناسی قیمت ملک توسط مشاور املاک

کارشناسی قیمت ملک

یکی از وظایفی که به عهده مشاورین املاک است و هر روز جزو دستور کار آنها می باشد بازدید از فایل های روزانه و کارشناسی قیمت آن می باشد.

معمولاً متقاعد کردن فروشنده نسبت به قیمت اعلامی او و قیمت کارشناسی مشاور املاک کار دشواری است.
در سالهای اخیر به دلیل افزایش قیمت مسکن، ارائه قیمت کارشناسی از جانب مشاور بسیار دشوار شده است، چون معمولاً مشاوران هر قیمتی را به فروشنده اعلام می کند قابل قبول ایشان می باشد و در نهایت فروشنده قیمت پیشنهادی خود را ملاک می داند.

چطور از فروشنده ملک تخفیف بگیریم؟

تخفیف گرفتن بین ایرانیان یک رسم است، معمولاً مردم ایران عادت دارم هر جنسی را که می خواهند بخرم تقاضای تخفیف از فروشنده می کنند، حال آنکه اگر صحبت از یک قرارداد چند میلیاردی باشد قطعاً میزان تخفیف درخواستی از جانب خریدار چند برابر خواهد بود و از طرفی با توجه به افزایش تورم و افزایش قیمت ملک فروشنده های املاک هم حداقل تخفیف را برای معامله در نظر میگیرند.
شما به عنوان مشاور املاک از دو طریق می توانید از فروشنده خود تخفیف بگیرید :
۱ . با فروشنده خود تماس بگیرید و از او درخواست کنید تا قیمت نهایی و امضای خود را اعلام کند.
۲ . جلسه ای را در دفتر املاک ترتیب دهید که خریدار هم حضور داشته باشد تا بتوانید در حضور خریدار و فروشنده قیمت نهایی را مشخص کنید.
در مورد اول مشکلاتی وجود دارد، زمانی که شما با فروشنده تماس بگیرید و درخواست تخفیف می‌کنید چون موضوع برای جدی نیست امکان تعریف دریافت تخفیف زیادی وجود ندارد.
از طرفی اگر بین قیمت اعلام شده از جانب خریدار و قیمت پیشنهادی از جانب فروشنده اختلاف زیادی باشد و شما بدون هماهنگی جلسه ای را ترتیب دهید امکان شکست این معامله زیاد است و در نهایت تمام تلاش شما از بین خواهد رفت.

خواندن
کلاهبرداری مشاور املاک نماها - آموزش املاک

استراتژی تخفیف برای مشاور حرفه ای

مشاورین حرفه‌ای برای دریافت تخفیف از دو استراتژی استفاده می کنند :

فرض کنید یک واحد آپارتمان به قیمت ۶ میلیارد تومان جهت فروش در سیستم فایلینگ شما وجود دارد و شما میخواهید قیمت نهایی و تخفیف خورده آن را به دست بیاورید
روش اول : با فروشنده تماس بگیرید و به او اعلام کنید که خریداری دارید که مبلغ ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه برای خرید ملک دارد، آیا ایشان صلاح می دانند که واحد توسط ما به خریدار نشان داده شود یا خیر؟
در اینجا پاسخ فروشنده بسیار مهم است، اگر فروشنده بلافاصله مقاومت کرد و اعلام کرد که ۵۰۰ میلیون تومان اختلاف قیمت داریم و امکان فروش به این قیمت نیست پس ما متوجه خواهیم شد که فروشنده تخفیف زیادی در نظر ندارد، ولی اگر در پاسخ سوال ما گفت که خریدار را بازدید ببرید اگر پسندیدید در موردش صحبت میکنیم از اختلاف آنچنانی نداریم و پیش‌بینی می‌شود بتوانیم مبلغ پیشنهادی را به عنوان تخفیف در نظر بگیریم.
روش دوم : در این روش با فروشنده تماس بگیرید و به او این واژه را بگویید، یک مشتری دارم که خریدار واقعی است و ملک خود را فروخته است. مبلغ برای خرید به صورت کاملاً نقد است و می‌تواند ظرف نهایتاً یک هفته با شما تسویه کند و انتقال سند انجام شود، ولی مبلغ خرید به او پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است آیا سلاح میدانی جلسه برای او ترتیب دهم یا خیر؟

دقت کنید که شغل مشاور املاک به صورت ۵۰ درصد فیزیکی و ۵۰% فکری است و شما به عنوان یک مشاور املاک حرفه ای باید بتوانید با استفاده از قدرت تفکر و خلاقیت خود ایده های جدیدی خلق کنید تا باعث افزایش سطح درآمد شما و موفقیت در این کار شود

خواندن
چرا برای تحویل و محضر چک ندهیم؟

 

یک روش ساده و کاربردی برای دریافت تخفیف از فروشنده یادتون بدم ، فرض کنید مشتری دارید که سه میلیارد تومان خرید دارد ، از طرفی فایل خوبی هم دارید که حدود سه میلیارد پانصد میلیون تومان قیمت گذاری شده است
زمانی که برای استعلام قیمت با فروشنده تماس می گیرید حتما این سوال را مطرح کنید : یک مشتری دارم حدود سه میلیارد خرید داره ، صلاح میدونی برای بازدید ببرم ؟
اگر فروشنده نیاز به پول داشته باشد به شما می گوید مشتری را ببر اگر پسندید صبحت می کنیم و اگر نیاز به فروش فوری نداشت ، می گوید اصلا با این قیمت بازدید نبر .
به یاد داشته باشید مشاور املاک موفق در شغل مشاورین املاک کسی است که خلاقیت و زکاوت داشته باشد

محمود رضا غفرانی هستم مدرس و مشاور راهبردی املاک و مستغلات و مدیریت کنترل ذهن در کسب و کار ,
مشاور در زمینه راه اندازی دفاتر املاک
www.mrghofrani.com
www.instagram.com/ghofrani.mr
t.me/ghofranimr

 

اولین مرجع استخدام مشاورین املاک کشور 

https://moshavershoo.ir/
همچنین جهت مشاوره رایگان میتوانید همه روزه از ساعت ۱۲ الی ۱۳ با شماره ۰۹۳۵۲۲۳۴۵۶۷ تماس حاصل فرمائید

‫0/5 (0 امتیاز )
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *