در مشاور شو ما مشاوران جویای کار را معرفی میکنیم
0

میانگین درآمد مشاوران املاک در جهان چقدر است؟

همیشه هر گپ‌وگفتی دربارهٔ درآمد مشاوران املاک، جذاب است؛ زیرا در ذهن همه ما جا افتاده که مشاوران املاک دریافتی خوبی دارند. حتما برای شما جالب است که در مورد درآمد مشاوران املاک در دیگر کشورها هم اطلاعاتی داشته باشید. به عنوان مثال شاید کنجکاو باشید که بدانید درآمد مشاور املاک در آمریکا چقدر است. البته این روزها با توجه به تفاوت نرخ دلار و ریال، شاید مقایسه درآمدها زیاد به کار نیاید، اما جذابیت خود را حفظ می‌کند. با مطالعه این مطلب از وضعیت نسبی میانگین درآمد مشاوران املاک در جهان آگاه می‌شوید.

میانگین درآمد مشاوران املاک در آمریکا

میانگین درآمد مشاوران املاک در جهان به عوامل مهمی از جمله تحصیلات، گواهینامه‌ها، مهارت‌های اضافی، سال‌هایی که در حرفه خود صرف کرده‌اند و عواملی از این دست بستگی دارد. برای مثال میانگین حقوق و دستمزد نماینده فروش املاک و مستغلات در ایالات متحده در اکتبر ۲۰۲۰، حدود ۴۲ هزار دلار بوده و این دامنه معمولا بین ۴۱ هزار دلار تا ۵۴ هزار دلار در نوسان است.

 بیشترین درآمد مشاوران املاک در آمریکا

هشت ایالت در آمریکا بالاترین درآمد مشاور املاک را به خود اختصاص داده‌اند. این ایالت‌ها بیش از حقوق معمول این شغل در مقیاس ملی درآمد دارند و واشنگتن در رأس فهرست است. مریلند و نبراسکا هم در رده‌های دوم و سوم هستند. یکی از نکات مهم درباره رده اول بودن واشنگتن، بازار کاری بسیار فعال آنجا در آژانس املاک است. با این بازار پررونق، شرکت‌های متعددی در این ایالت نقش کلیدی ایفا می‌کنند.

خواندن
فرصت های جدید - آموزش املاک
ایالت درآمد در سال درآمد در ماه
واشنگتن ۹۲،۲۸۷ دلار ۷،۶۹۱ دلار
مریلند ۹۱،۱۱۳ دلار ۷،۵۹۳ دلار
نبراسکا ۸۹،۲۱۲ دلار ۷،۴۳۴ دلار
ویرجینیا ۸۸،۰۴۱ دلار ۷،۳۳۷ دلار
نیویورک ۸۷،۹۳۹ دلار ۷،۳۲۸ دلار
دلاویر ۸۵،۲۹۴ دلار ۷،۱۰۸ دلار
نیوهمپشایر ۸۵،۰۷۴ دلار ۷،۰۸۹ دلار
اوکلاهاما ۸۲،۹۱۵ دلار ۶،۹۱۰ دلار
کالیفرنیا ۸۲،۶۱۱ دلار ۶،۸۸۴ دلار
ماساچوست ۸۱،۴۹۳ دلار ۶،۷۹۱ دلار

 

مطلب مرتبط: هرآنچه باید از بازار کار مشاور املاک در خارج از ایران بدانید

۱۰ شهر برتر پردرآمد آمریکا

۱۰ شهر در ایالات متحده بیش از میانگین درآمد معمول شغل مشاور املاک در آن کشور، حقوق دریافت می‌کنند. در این شهرها، آژانس‌های املاک بزرگ بین‌المللی هم فعالیت دارند که حقوق بیشتری به مشاوران پرداخت می‌کنند. در رأس این فهرست دانویل کالیفرنیا است و در مقام‌های بعدی ریچموند و استمفورد قرار دارند. دانویل کالیفرنیا یک بازار کار متوسط دارد و چند شرکت مشهور، کار مشاوره املاک را در این منطقه به عهده دارند. در جدول زیر ، ۱۰ شهر اول ایالات متحده را از لحاظ درآمد مشاوران املاک مشاهده می‌کنید.

شهر درآمد در سال درآمد در ماه
دان ویل(کالیفرنیا) ۱۰۲،۰۵۹ دلار ۸،۵۰۵ دلار
ریچموند (کالیفرنیا) ۱۰۱،۴۳۳ دلار ۸،۴۵۳ دلار
استمفورد (کنتیکت) ۹۸،۷۷۰ دلار ۹،۲۳۱ دلار
بلویو (واشنگتن) ۹۸،۵۴۷ دلار ۸،۲۱۲ دلار
شاکپی (مینه‌سوتا) ۹۶،۴۵۸ دلار ۸،۰۳۹ دلار
لیکس (آلاسکا) ۹۵،۰۹۱ دلار ۷،۹۲۴ دلار
سن فرانسیسکو (کالیفرنیا) ۹۵،۰۶۸ دلار ۷،۹۲۲ دلار
پیزانتون (کالیفرنیا) ۹۴،۵۳۸ دلار ۷،۸۷۸ دلار
پالمدیل (کالیفرنیا) ۹۴،۰۴۵ دلار ۷،۸۳۷ دلار
سانتا کلارا (کالیفرنیا) ۹۳،۶۸۹ دلار ۷،۸۰۸ دلار

 

درآمد مشاوران املاک در ترکیه

متوسط حقوق و دستمزد بنگاه‌های معاملات ملکی در استانبول معادل ۱۰۱ هزار لیر در سال یا ساعتی ۴۹ لیر است. این رقم چیزی در حدود ۲۸ درصد بیش از متوسط درآمد مشاور املاک در ترکیه محسوب می‌شود. میزان تجربه کاری در استانبول اهمیت بالایی دارد. یک مشاور املاک و مستغلات در سطح ابتدایی (۱ تا ۳ سال تجربه) به طور متوسط ۵۹هزار لیر در سال حقوق می‌گیرد. اما از سوی دیگر، مشاوری در یک آژانس املاک و مستغلات در سطح عالی (بالای ۸ سال تجربه) به طور متوسط حدود ۱۲۹ هزار لیر در سال دریافتی دارد. بنابراین سطح تجربه، مهم‌ترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتاً هرچه مشاوران املاک تجربه بیشتری داشته باشند، دستمزدشان نیز بالاتر می‌رود.

خواندن
فروشنده تاثیر گذار - آموزش املاک

 

سایر کشورها

متوسط حقوق و دستمزد مشاور املاک در اسپانیا ۳۱ هزار یورو در سال و معادل ساعتی ۱۵ یورو است. علاوه براین میزان، مشاوران به طور متوسط ۴هزار یورو پاداش سالیانه دریافت می‌کنند. یک مشاور املاک و مستغلات در سطح ابتدایی با یک تا سه سال تجربه کاری، به طور میانگین ۱۸ هزار یورو و در سطح عالی (بالای ۸ سال سابقه کار به طور متوسط) حدود ۳۹ هزار یورو حقوق می‌گیرد.

در آلمان، میانگین درآمد سالانه مشاوران املاک حدود ۴۸ هزار یورو یا معادل ساعتی ۲۱ یورو برآورد شده و میزان پاداش در این کشور تقریبا با اسپانیا برابری می‌کند. مشاوران املاک در آلمان با سطح ابتدایی به طور متوسط سالانه حدود ۲۸ هزار یورو و در سطح حرفه ای حدود ۶۱ هزار یورو حقوق دریافت می‌کنند.

اما متوسط حقوق مشاور املاک در فرانسه یا ایتالیا چگونه است؟ رقم دستمزد مشاور املاک در فرانسه شبیه آلمان است؛ بنابراین از ذکر مجدد آن خودداری می‌کنیم. با این حال در ایتالیا وضع فرق می‌کند. میانگین درآمد مشاور املاک در ایتالیا سالیانه به طور متوسط ۳۸ هزار یورو و ساعتی ۱۸ یورو است. پاداش در ایتالیا سالانه حدود ۶ هزار یورو محاسبه می‌شود. بر اساس داده‌های نظرسنجی، این‌طور اعلام شده که در سطح ابتدایی به طور متوسط سالانه ۲۲هزار یورو و در سطح عالی به طور متوسط ۴۸ هزار یورو؛ درآمد مشاوران املاک در ایتالیا است.

اطلاع از میانگین درآمد مشاوران املاک در کشورهای دیگر، احتمالا دید مناسبی از وضعیت این صنعت در جهان به شما می‌دهد. ازطرفی برای مقایسه کیفیت زندگی مشاوران املاک در نقاط دیگر جهان، باید میانگین هزینه‌های سالانه آن‌ها را نیز مطالعه کنید. در مطالب بعدی، اطلاعات بیشتری درباره زندگی و درآمد مشاوران املاک در کشورهای دیگر منتشر می‌کنیم.

خواندن
هزینه زندگی در قبرس شمالی

محمود رضا غفرانی هستم مدرس و مشاور راهبردی املاک و مستغلات و مدیریت کنترل ذهن در کسب و کار ,
مشاور در زمینه راه اندازی دفاتر املاک
www.mrghofrani.com
www.instagram.com/ghofrani.mr
t.me/ghofranimr

 

اولین مرجع استخدام مشاورین املاک کشور 

https://moshavershoo.ir/
همچنین جهت مشاوره رایگان میتوانید همه روزه از ساعت ۱۲ الی ۱۳ با شماره ۰۹۳۵۲۲۳۴۵۶۷ تماس حاصل فرمائید

‫0/5 (0 امتیاز )
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *