در مشاور شو ما مشاوران جویای کار را معرفی میکنیم
0

اصول آگهی نویسی برای مشاورین املاک – آموزش املاک

  1.  

اصول آگهی نویسی برای مشاورین املاک  

مشتریان مشاور املاک به دو دسته حضوری و تلفنی تقسیم میشوند که مشتریان حضوری یعنی افرادی که حضوری به دفتر می آیند و مشتریان تلفنی یعنی از طریق تلفن هرکجا که هستند تماس میگیرند، مشاور املاک باید برای موفقیت در کارش و جذب مشتری از آگهی نویسی استفاده کند که آگهی نویسی در املاک بسیار مهم است و از طرفی پاسخگویی به آگهی ها نیز دارای اهمیت بالایی است. بعضی از مشاورین املاک طریقه آگهی نویسی را یاد ندارند و متاسفانه گاهی اوقات آگهی هایی با متن های طولانی مشتریان را خسته می کنند که مشتری از ادامه خواندن آگهی منصرف میشود. مشاور املاک باید آگهی خودش را کوتاه در چند جمله و عبارت مهم و کلیدی جذاب خلاصه کند که مشتری با نگاه اول تمام جزئیات آگهی را ببیند و جذب شود و تصمیم بگیرد.

معمولا مشتریان مشاورین املاک به دو دسته تقسیم میشوند:

  1. مشتریان حضوری؛ یعنی افرادی که حضورا در دفتر می آیند و در خواست خرید یا اجاره ملک مورد نظر را رو در رو به مشاور میگویند که در ارتباط صورت به صورت مشاور املاک میتواند ارتباط بهتری برقرار کند و راحتر مشتری را متقاعد کند.
  2. مشتریات تلفنی؛ یعنی افراد هرکجا که باشند درخواست خودشان را به مشاور میگویند، ارتباط تلفنی که فقط از طریق صدا برقرار میشود مشاور املاک باید دارای توانایی های بسیاری از قبیل گویش خوب، صدای خوب، اطلاعات کافی در مورد ملک آگهی شده داشته باشد و از طرفی مشتری هم باید احساس اعتماد و صداقت را در تماس تلفنی بدست بیاورد.
خواندن
شروع به کار املاک

اشتباهات مشاورین املاک در آگهی کردن ملک ها

یکی از اشتباهات مشاورین املاک در آگهی کردن ملک ها این است که ملک مورد آگهی را شخصا مورد کارشناسی قرار نمیدهند و صرفا از طریق عکس های ارسال شده توسط مالک آن را آگهی میکنند و حتی گاهی بدون اطلاع قبلی با مالک و هماهنگی با ایشان ملک را آگهی میکنند و در روز آگهی متوجه میشوند که یا ملک به فروش با اجاره رفته و یا آن روز خاص مالک در منطقه حضور ندارد که واحد را به مشتریان نشان دهد.
متاسفانه این روز ها شکل و متن اغلب آگهی هایی که در سایت های مختلف و اپلیکیشن های مختلف ثبت میشود به یک شکل است و متاسفانه اغلب اوقات با نگارش متن های طولانی مشتریان را خسته می کنند که از ادامه خواندن آگهی منصرف میشوند در حالی که اگر آگهی ملک خود را کوتاه بنویسید و در نهایت چند جمله و عبارت مهم و کلیدی را در آن درج کنید، مشتری با نگاه اول تمام جزییات آگهی را میبیند و سریع تر میتواند در مورد ملک مورد آگهی تصمیم بگیرد.
متاسفانه گاهی مشاورین املاک تصور میکنند که اگر متن آگهی طولانی باشد و تمام جزییات در آن نوشته شده باشد برای مشتری جذابیت بیشتری دارد.
فرض کنید به آپارتمان نوساز توسط مشاور املاک در سایت دیوار آگهی شده است و در متن آگهی راجع به کابینت ممبران، سرویس ایرانی و فرنگی، بالکن و …. توضیح داده است. در حالی که این روز ها اگر ملکی که نوساز است دارای سرویس فرنگی نباشد بعنی دارای نقص است.

خواندن
استخدام مشاور املاک - آموزش املاک

نکات مهم آگهی نویسی

به جای اینکه عبارات بدون استفاده را در متن آگهی بنویسید، به چند نکته مهم اشاره کنید تا برای مشتری شما جذاب باشد، مثلا اگر ملک اجاره ای بود نوشته شود ” قابل تمدید برای چند سال ” و یا ” نزدیک به فضای سبز ” و با ” دسترسی به مرکز خرید ” و … .
سعی کنید به جای اینکه متن آگهی را طولانی کنید از کلمات جذاب و با انرژی مثبت استفاده کنید. مانند: آپارتمان رویایی، چشم انداز زیبا، ویو دریا، رو بروی فضای سبز و … .
همان طور که گفته شد در تماس تلفنی به دلیل عدم ارتباط چشمی با مشتری و فقط ارتباط کلامی، مشاور املاک باید بسیار توانا باشد تا مشتری را متقاعد کند که از سایر رقبا بهتر است.

محمود رضا غفرانی هستم مدرس و مشاور راهبردی املاک و مستغلات و مدیریت کنترل ذهن در کسب و کار ,
مشاور در زمینه راه اندازی دفاتر املاک
www.mrghofrani.com
www.instagram.com/ghofrani.mr
t.me/ghofranimr

اصول آگهی نویسی برای مشاورین املاک 

اولین مرجع استخدام مشاورین املاک کشور 

https://moshavershoo.ir/
همچنین جهت مشاوره رایگان میتوانید همه روزه از ساعت ۱۲ الی ۱۳ با شماره ۰۹۳۵۲۲۳۴۵۶۷ تماس حاصل فرمائید

‫5/5 (1 امتیاز )
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *