در مشاور شو ما مشاوران جویای کار را معرفی میکنیم
0

استخدام مشاور املاک – آموزش املاک

استخدام مشاور املاک

آگهی استخدام مشاور املاک

پیدا کردن و استخدام مشاور املاک حرفه ای برای مدیران دفاتر املاک کاری بسیار سخت و پر چالش است.
مدیران دفاتر املاک برای استخدام مشاورین مجبور هستند در سایت های مختلف آگهی استخدام ثبت کنند.
از آنجایی که مشاور املاک دارای حقوق ثابت ماهیانه نیست مصرف آن به صورت پورسانت فعالیت می کند، افراد بسیار کمی وارد این شغل می شوند.
چون مثل فروشندگی یا کارمند بودن شامل حقوق ماهیانه و بیمه و مزایای دیگر نمی شود.
در شغل مشاور املاک هیچ تضمینی وجود ندارد که شما در پایان ماه درآمد خوبی به دست آورده باشید.
یعنی هر مشاور دقیقا به میزان فعالیت و پشتکار خود و حرفه ای بودن او نسبت به موضوع فروش ملک می تواند در ماه درآمد کسب کند، و این موضوع برای مشاورین مبتدی بسیار پر چالش و دشوار است.

کدام منطقه در تهران فعالیت کنم؟

روزانه مشاوره زیادی با من تماس میگیرند سوال پرتکرار آنها این است که: میخواهیم به تهران بیاییم و یا اینکه می خواهیم وارد شغل مشاورین املاک شویم، به نظر شما کدام منطقه فعالیت خود را شروع کنیم؟
نکته قابل توجه این است که اغلب این افراد منطقه یک تهران را برای شروع کار در نظر دارند.
یعنی تصور می کنند چون ملک های منطقه یک تهران گران تر از همه جا است پس می توانند به راحتی به درآمدهای بالا دست پیدا کنند. در حالی که در حقیقت این طور نیست و حتی اگر مشاوره قصد فعالیت در تهران را داشته باشد مناطق دیگری مثل منطقه ۵ به منطقه ۲۲ بسیار پر تراکنش و پر ترافیک هستند.

کدام دفتر املاک استخدام شود؟

اگر به سایت دیوار سر بزنیدhttps://divar.ir/ متوجه آگهی‌های استخدام در دفاتر املاک خواهید شد که برای جذب مشاوران امکانات و شرایط عالی را پیشنهاد داده‌اند.
به طور مثال :
۱ . کمیسیون تا ۷۰ درصد
۲ . اینترنت رایگان
۳ . ساعت کاری آزاد
۴ . تسویه به صورت فوری
۵ . اتاق قرارداد حرفه‌ای و بدون شکست
۶ . کمیسیون یک درصد تضمینی
۷ . تضمین درآمد ماه اول ۵۰ میلیون تومان
کاملاً مشخص است که هر کسی این متن آگهی را بخواند قطعاً متقاعد می شود و برای استخدام به آن دفتر مراجعه می‌کند.
در حالیکه اگر کمی دقیق تر سرویس کنید متوجه می‌شوید دفتر املاکی که تا این حد برای استخدام مشاور باد پرداخت میکند یعنی دارای اعتبار کافی نیست و برای اینکه شکست نخورد مجبور است به مشاور هر آنچه می تواند بدهد تا شاید بتواند چند مسابقه استخدام کند.
توصیه من به شما این است که در دفتر املاک استخدام شوید که مدیر آن سواد کار و ادبیات شغل املاک را به صورت حرفه‌ای بداند و اینکه محیط کار برای شما دارای انرژی خوب و جذابیت باشد.

 

روزانه خیلی از مشاورین املاک از شهرهای مختلف تهران با من تماس میگیرند و اعلام می کنند که در اینجا هیچ جایی برای رشد نیست و هر چند ما به شغل مشاور املاک علاقه داریم ولی چون اعداد کمیسیون بسیار کم است می خواهیم به تهران بیاییم و ترجیحا در منطقه یک فعالیت داشته باشیم و در نهایت نظر من را می پرسند .
در جواب این را میتوانم بگویم من در سال ۸۶ در منطقه ۱ تهران به عنوان مشاور فعال بودم و متاسفانه ظرف ۶ ماه توانستم ۱ قرارداد بنویسم و در نهایت سر خورده از اون دفتر خارج شدم و به منطقه ۵ رفتم و در آنجا ادامه فعالیت دادم و مخصوصا برای منطقه یک به این تجربه رسیدم که اگر شخصی در منطقه یک قصد ملک داشته باشد بسیار ریز بین انتخاب می کند و تمام مناطق را بررسی میکند از جمله ( الهیه , محمودیه , زعفرانیه , نیاوران و … )
به نظر من در هر شهر و در هر منطقه که خواستید فعال شوید حداقل ۱۵ روز وقت بگذارید و منطقه را مورد بررسی قرار دهید حتی با مشاورین دفاتر مشورت کنید.

 

استخدام مشاوران املاک مبتدی

استخدام مشاور مبتدی استخدام مشاور برای دفاتر املاک


یکی از سخت ترین کارهایی که برای مدیران املاک وجود دارد استخدام مشاور است.
دلیل اصلی این موضوع این است که مشاورین املاک دارای حقوق و مزایای کارمندی نیستند و در نتیجه هر کسی تن به انجام این کار نمی دهد.

پورسانت اعلامی از جانب مدیران دفاتر املاک
گاهی دفاتر املاک به دلیل اینکه مشاوری برای کار کردن ندارند مجبور می شوند درصد های پورسانت اعلامی را به مشاوران بسیار بالا اعلام کنند.

آگهی های استخدام در سایت دیوار و شیپور
اگر به آگهی های ثبت شده در سایت های دیوار و شیپور مراجعه کنید متوجه می‌شوید که در دفاتر املاک برای جذب مشاورین مبتدی پیشنهادهایی می دهند که با منطق جور نیست.
مشاورین تازه کار که تجربه ای در این شغل ندارند با متن های آگهی های جذاب روبرو می شوند و بلافاصله گول این موضوعات را میخورند و بعد از اینکه وارد آن مجموعه می‌شوند و در استخدام دفتر املاک در می آیند بعد از چند ماه متوجه می‌شوند که آن شعارها در متن آگهی و ده های دروغین ای بیش نبوده است.

یکی از بزرگترین چالش های دفاتر املاک جذب و استخدام مشاور است و دلیل آن این است که مشاور چون حقوق ثابت ماهانه ندارد و درآمد آن وابسته به تعداد قراردادهایی است که در ماه میبندد پس پیدا کردن چنین افرادی کار دشواری است به یاد داشته باشید شما زمانی که با مشکلات برخورد می کنید به جای تسلیم شدن باید فکر کنید که چه کار دیگری می توانید انجام دهید تا این مسئله حل شود یکی از روشهایی که می توانید به سادگی مشاور استخدام کنید این است که به سراغ سایت‌هایی که آیه ای املاک در آن درج می شود بروید و مشاورین ای را که در آن منطقه آگهی املاک را داده‌اند را پیدا کرده و به شماره های آنها پیامک درخواست استخدام نیرو ارسال کنید چه بسا افراد و مشاورین زیادی هستند که قصد خروج از دفتر فعلی و پیدا کردن دفتر جدید را دارند و چه بسا با این پیامک تبلیغاتی شما بتوانید نیروی جدید را استخدام کنید

استخدام مشاور املاک حرفه ای

 

روش کار مشاورین املاک در ایران


مشاورین املاک در ایران جزو مشاغل هستند که شامل حقوق ثابت و مزایای بیمه و قوانین وزارت کار نمی شوند. معمولاً مشاورین املاک به صورت پورسانتی و درصدی مشغول به کار می‌شوند. یعنی اگر شخص مشاور بتواند در طول مدت یک ماه عملکرد خود قراردادی را به سرانجام برساند از کمیسیون که از طرفین قرارداد دریافت می شود پورسانت خود را می گیرد و اگر نتواند بعد از یک ماه تلاش و کوشش قراردادی را به امضا برساند در نهایت هیچ مبلغی به دست نخواهد آورد.

بیمه برای مشاورین املاک

متاسفانه بیمه برای مشاورین املاک به صورت اجباری نمی باشد و اغلب افرادی که در شغل مشاور املاک مشغول به کار هستند یا به صورت اختیاری خود را بیمه میکنند و یا فاقد بیمه هستند.

استخدام مشاور برای دفاتر املاک

چالش بزرگی که در دفاتر املاک با آن روبرو هستند استخدام مشاور املاک حرفه ای است.
من مشاورین املاک حرفه ای که چند سال در یک مجموعه املاک مشغول به کار باشند خیلی سخت جای خود را تغییر میدهند چون توانسته اند ظرف بگذر سوال‌ها مشتریان خاص خود را به دست آورند و آن مشتریان برای مشاور مربوطه شامل درآمد اتوماتیک می باشد.
در نتیجه مدیران دفاتر املاک برای استخدام مشاور و افزایش پرسنل خود مجبور هستند با افراد مبتدی و نوپا همکاری نمایند.
از طرفی چون تعداد مشاورین املاک در سطح کشور و در این سن بسیار زیاد می باشد پیدا کردن مشاور چالش های بسیاری برای مدیران دفتر ایجاد می کند.

پورسانت پیشنهادی برای استخدامی

گاهی مدیران دفاتر املاک پورسانت های نجومی برای استخدام مشاورین اعلام می کنند که در نهایت این وعده ها هیچ زمان به انجام نمی رسد.
مدت پیش آگهی استخدامی در سایت دیوار دیدم که اعلام کرده بود به مشاورین ای که در آن دفتر املاک مشغول به کار شوند ۷۰ درصد کمیسیون پرداخت میکند.
اگر به صورت منطقی بخواهیم محاسبه کنیم. متوجه خواهی شد که این پیشنهاد کاملاً دروغین می باشد و دفتر املاک نمی تواند تا ۷۰ درصد مشاور پورسانت پرداخت کند.
چون تمام هزینه های جانبی دفتر و همچنین مالیات و هزینه های مربوط به آگهی به عهده مدیر دفتر می باشد و مشخص است که با این همه هزینه های جانبی نمی تواند مشاور ۷۰ درصد سهم ببرد و مدیر دفتر ۳۰%

نکته مهم و مشاورین مبتدی

اگر بسته استخدام در دفتر املاک ای را دارید در ابتدا گول پورسانت پیشنهادی را نخورید برای استخدام در هر دفتر املاک تحقیق کنید تا مطمئن شوید دفتر املاک مربوطه دارای اعتبار کافی می باشد و همچنین مدیریت آن سابقه کار در زمینه املاک را بر صورت حرفه‌ای داشته است

بزرگترین چالش روزانه تمام دفاتر املاک در ایران جذب استخدام و نگهداری مشاورین است و دلیل اصلی این موضوع این است که در شغل املاک پرسنل و مشاورین دارای حقوق ثابت نیستند و به واسطه عملکرد خود از تعداد قراردادهایی که در دفتر املاک بسته‌میشود پورسانت و کمیسیون دریافت می کنند یکی از مشاورین ما در دفتر املاک آگهی به من نشان داد که این متن را نوشته بود استخدام مشاور املاک با ۷۰ درصد پورسانت و کمیسیون به همراه و اینترنت رایگان آگهی نامحدود و هزاران امکانات دیگر و در کنار آن مشاور ماه به من اعلام کرد که میزان درصد و پورسانتی که از هر کمیسیون به ما پرداخت می‌کنید بسیار کم است در ضمن اینکه امکاناتی که این دفتر ارائه می‌دهد را ما نداریم مشاورین املاک حرفه ای دقیقاً ترفند و ایراد این سبک آگهی ها را می دانند کمی واضح فکر کنید و کمی واقع بین باشید اگر آن دفتر املاک دفتر خوبی باشد و دارای سابقه خوب و اعتبار خوب و مشتریان خوب باشد چه نیازی دارد به مشاورین تا این حد درصد بالایی پرداخت کند

محمود رضا غفرانی هستم مدرس و مشاور راهبردی املاک و مستغلات و مدیریت کنترل ذهن در کسب و کار ,
مشاور در زمینه راه اندازی دفاتر املاک
www.mrghofrani.com
www.instagram.com/ghofrani.mr
t.me/ghofranimr

 

اولین مرجع استخدام مشاورین املاک کشور 

https://moshavershoo.ir/
همچنین جهت مشاوره رایگان میتوانید همه روزه از ساعت ۱۲ الی ۱۳ با شماره ۰۹۳۵۲۲۳۴۵۶۷ تماس حاصل فرمائید

‫0/5 (0 امتیاز )
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *