در مشاور شو ما مشاوران جویای کار را معرفی میکنیم
0

مقایسه بازاریابی سنتی و مدرن در آژانس‌ های املاک

مقایسه بازاریابی سنتی و مدرن در آژانس‌ های املاکمقایسه بازاریابی سنتی و مدرن در آژانس‌ های املاک

در شغل شما مشاوران املاک بازاریابی نقش گسترده‌ای دارد. بازاریابی املاک به دو بخش سنتی و مدرن تقسیم می‌شود. امروزه اغلب مشاغل و فعالیت‌ها آنلاین و اینترنتی شده‌اند. شما مشاوران آژانس‌های املاک نیز می‌توانید فعالیت دیجیتال مارکتینگ گسترده‌‌ای داشته باشید که باعث شود کسب و کارتان رونق بیشتری پیدا کند.

مقایسه بازاریابی سنتی و مدرن و شناخت بازار

امروزه دیگر بازاریابی سنتی از رونق افتاده و دیجیتال مارکتینگ جای آن را گرفته است. به دلیل اینکه در گذشته رقابت چندانی میان بازار مشاوران املاک نبوده و به نوعی هر شخصی توسط بازاریابی حضوری و تلفنی کار جذب مشتری را انجام می‌داد. اما امروزه برای اینکه بازاریابی موفقی داشته و از رقبای خود عقب نمانید باید وارد حوزه دیجیتال مارکتینگ شوید. در نتیجه در قدم اول باید بازار را بشناسید و اطلاعات لازم را درباره حوزه کاری تان به دست بیاورید؛ چرا که شناخت بازار باعث می‌شود، با ذائقه و سلیقه مشتری نیز آشنا شوید.

بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی نمونه‌ای از بازاریابی سنتی مشاوران املاک بوده که توسط مشاوران خبره انجام می‌پذیرد. روش بازاریابی در حال حاضر نیز روش مهم و پرکاربردی است. بنابراین در همین روش نیز باید نوع صحبت با مشتری، جذب مخاطب، برخورد محترمانه و … را به خوبی بشناسیم. اول از همه هدف از صحبت با مشتری را بررسی می‌کنید. سپس مثبت‌اندیشی را اولویت قرار دهید. همدلی با مخاطب را نباید فراموش کنید. سعی کنید سوالاتی را از مشتری بپرسید. با این کار رابطه خود را با او عمیق‌تر کنید.

خواندن
تفاوت فسخ و اقاله در چیست؟

اصول کلی بازاریابی دیجیتال

بازاریابی آنلاین امروزه نقش به سزایی در موفقیت اکثر مشاغل به خصوص معاملات املاک دارد. اصول دیجیتال مارکتینگ با وجود اینترنت و فضای‌های مجازی جلوه بیشتری پیدا کرد. با این وجود هنوز هم افرادی هستند که روش‌های بازاریابی قدیمی را به کار می گیرند؛ اما بازدهی چندان خوبی ندارند. شما به عنوان مدیر آژانس باید بدانید که بازاریابی از طریق استفاده از ایمیل،‌ شبکه‌های اجتماعی،‌ موتورهای جستجو و وب‌سایت، باعث می‌شود درآمد بیشتری به دست بیاورید.

شبکه‌های اجتماعی

بنگاه‌های املاک و مستغلات همانند مشاغل دیگر می‌توانند برای بازدهی بیشتر در کارهای خود از تکنیک‌های بازاریابی آنلاین استفاده کنند. شبکه‌های اجتماعی جزء کانال‌های بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شوند. شما به عنوان مدیر بنگاه‌های املاک باید که برای برندسازی نام تجاری املاکتان از شبکه اجتماعی بهره بگیرید.

پیام صوتی

در روزگار کرونا دیدارهای مجازی، جای دیدارهای حضوری را گرفت. شبکه‌های اجتماعی بیش از پیش همراه ما بودند و به قولی خانه دوم و محل کار ما محسوب شدند. شبکه‌های اجتماعی قابلیت‌های فراوانی را در اختیار ما قرار دادند. از جمله مهم‌ترین قابلیت‌ها امکان ارسال پیام صوتی یا همان ویس است. شما مشاوران املاک نیز می‌توانید از پیام صوتی در گفت و گو با مشتری استفاده کرده و در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

وب سایت املاک

ین روزها دیگر داشتن یک بنگاه املاک معمولی کفایت نمی‌کند. بلکه باید همواره اطلاعات به روز و کاملی داشته باشید و همچنین از تکنولوژی‌های جدید و مفید استفاده کنید. بنابراین شما مشاوران املاک نباید از اینترنت و امکانات آن غافل شوید. بخش عمده‌ای از بازاریابی عصر حاضر به دنیای اینترنت تعلق دارد.

خواندن
اضافه بنا در قراردادهای مشارکت در ساخت

تماس ویدیویی

یکی از روش‌های بازاریابی مدرن که شما مشاوران املاک می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید، تماس ویدیویی است. شما به عنوان مشاور املاک برای نشان دادن ملک مورد نظر با مشتری تماس ویدیویی گرفته و خانه را به او نشان می‌دهید. استفاده از فناوری تماس تصویری و نمایش مجازی باعث می‌شود ارتباط با مشتری و موفقیت در عقد قرارداد با سرعت بیشتری انجام بگیرد.

افزایش بازدهی آگهی‌های آنلاین

یکی از ابزارهای ارزشمند و تسهیل‌گر در حرفه املاک و مستغلات استفاده از تبلیغات است. آگهی‌های تبلیغاتی در کنار آگاهی بخشیدن به مخاطبان، کسب‌و‌کار را نیز توسعه و گسترش می‌دهد. آمارها نشان داده‌اند که در حال حاضر اکثر افراد مسکن مورد نظر خود را از طریق سایت‌های آنلاینی چون دیوار پیدا می‌کنند.

پادکست

برای آشنایی بیشتر با پادکست، بهتر است صدای رادیو را به یاد بیاورید. صدای گوش نوازی که موجب آرامش لحظه‌هایتان می‌شد. آن زمان که هنوز همه افراد تلوزیون نداشتند، رادیو تنها سرگرمی محسوب می‌شد. اما امروزه دیگر استفاده از رادیو از رونق افتاده و هزاران راه برای گوش کردن به موسیقی و اخبار، جایگزین آن شده است. همچنین هزاران راه برای گوش دادن به صدا و موسیقی به وجود آمده است که پادکست از جمله مهم‌ترین آنها است. شما به عنوان مشاور املاک می‌توانید از ظرفیت‌های این کانال محتوایی برای پیشرفت کارتان استفاده کنید.

اینستاگرام مارکتینگ

امروزه بسیاری از افراد با شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام آشنایی دارند. اینستاگرام از جمله شبکه‌های اجتماعی بوده که فرصت بازاریابی زیادی در اختیار انواع کسب و کارها به خصوص بنگاه‌های معاملات املاکی قرار داده است. در نتیجه شما به عنوان مشاوران املاک بهتر است برای رقابت در این عرصه تنگاتنگ بازاریابی اینترنتی، با تکنیک.های اینستاگرام جهت بهره‌وری در کارتان آشنایی بیشتری پیدا کنید.

خواندن
تغییر کاربری زمین زراعی و کشاورزی به مسکونی

پنل دیوار

پنل املاک دیوار ویژگی‌های متنوعی را در اختیار شما مدیران و مشاوران آژانس املاک و مستغلات قرار می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از پنل املاک، آگهی‌های خود را در دیوار قرار داده و از بسته‌های تخفیفی و ابزارهای آماری آن بهره ببرید. از جمله قابلیت‌های پنل املاک دیوار می‌توان صفحه اختصاصی آژانس در دیوار، مدیریت مشاوران، پکیج‌‌های تخفیفی آگهی و نردبان، نردبان گروهی، گزارش مصرف، ارتقای آسان آگهی و پشتیبانی اختصاصی را نام برد.

جمع‌بندی

بازاریابی نقش به سزایی در موفقیت اکثر مشاغل به خصوص معاملات املاک دارد. به طور کلی بازاریابی به دو بخش سنتی و مدرن تبدیل می‌شود. امروزه بازاریابی آنلاین و اصول دیجیتال مارکتینگ با آمدن اینترنت و فضاهای مجازی جلوه بیشتری پیدا کرده است. با این وجود هنوز هم افرادی هستند که روش‌های بازاریابی قدیمی را به کار می‌گیرند؛ ولی بازدهی چندان خوبی ندارند. شما به عنوان مدیر آژانس باید بدانید که بازاریابی از طریق استفاده از شبکه‌های اجتماعی،‌ موتورهای جستجو و وب‌سایت، باعث می‌شود درآمد بیشتری به دست بیاورید.

محمود رضا غفرانی هستم مدرس و مشاور راهبردی املاک و مستغلات و مدیریت کنترل ذهن در کسب و کار ,
مشاور در زمینه راه اندازی دفاتر املاک
www.mrghofrani.com
www.instagram.com/ghofrani.mr
t.me/ghofranimr

مقایسه بازاریابی سنتی و مدرن در آژانس‌ های املاک

اولین مرجع استخدام مشاورین املاک کشور 

https://moshavershoo.ir/
همچنین جهت مشاوره رایگان میتوانید همه روزه از ساعت ۱۲ الی ۱۳ با شماره ۰۹۳۵۲۲۳۴۵۶۷ تماس حاصل فرمائید

‫0/5 (0 امتیاز )
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *