در مشاور شو ما مشاوران جویای کار را معرفی میکنیم
0

مشارکت یا فروش کلنگی – آموزش املاک

مشارکت یا فروش کلنگی 

موضوع خرید زمین، ملک های کلنگی و مشارکت در ساخت از ابتدا تاسیس شغل مشاورین املاک جزو جذاب ترین نوع قرارداد بوده است. از طرفی به دلیل بالا بودن ارقام معاملاتی این نوع قرارداد ها شامل قرارداد های پر استرس و زمان بر برای مشاورین املاک می باشد.

سوالی که همواره برای دارندگان زمین وجود دارد این است که اگر ملک کلنگی یا زمین خود را بفروشیم سود بیشتری می کنیم یا اگر با سازنده ای به صورت مشارکت در ساخت تخریب و نوسازی کنیم ؟

نکته جالب اینکه ۹۰% قرارداد های مشارکت در ساخت توسط دفاتر املاک و مشاورین املاک بسته خواهد شد و دلیل مهم آن این است که این نوع قرارداد های املاک دارای بار حقوقی بسیار بالایی هستند و معمولا مالکین اطلاعات کافی نسبت به آن ندارد. در سال های اخیر دفاتر املاک برند خود را به واحد حقوقی مجهز کرده اند، بدین شکل که با یک وکیل پایه یک و متخصص در قرارداد های ملکی قرارداد می بندند به طوری که امضا ایشان در تمام قرارداد ها ثبت شود، به خصوص در قرارداد های مشارکت در ساخت که نیاز به تغییرات حقوقی بسیاری دارد حضور یک وکیل مجرب بسیار مفید خواهد بود و همچنین مالکین و سازنده با آرامش خاطر بیشتری قرارداد مشارکت در ساخت خود را در دفتر املاک منعقد خواهد کرد. مهم تر از همه اگر در طی مسیر ساخت پروژه طرفین با یکدیگر به مشکلی برخورد کنند، فقط دفتر میتواند به عنوان داور مرضی الطرفین اختلاف ایجاد شده را بر طرف کند.

خواندن
خدمات پس از فروش در قرارداد مشارکت

معاملات زمین

البته در مورد معاملات زمین باید دقت بیشتری کرد که البته اگر خریدار در زمان انعقاد قرارداد با یک مشاور املاک با سواد و حرفه ای مشورت کند، می تواند قرارداد مطمئن و بدون استرسی را منعقد کند. به یاد داشته باشید برای خرید زمین هایی که دارای سند هستند باید چندین استعلام از جانب فروشنده ارائه گردد که البته گاهی دفاتر املاک بک وکالت کاری از طرف فروشنده به یکی از مشاورین املاک خود می دهند تا روند دریافت استعلامات سرعت بگیرد.

استعلامات مهم برای خرید زمین های سند دار: استعلام از اداره ثبت و اسناد، استعلام از سازمان زمین شهری، استعلام از شهرداری، استعلام از اداره اوقاف، استعلام از اداره دارایی و …. .

به یاد داشته باشید چنانچه قصد خرید زمین های قولنامه ای را داشتید در ابتدا استعلام پیشینه زمین را مشاور املاک و سپس استعلام از بخشداری با دهداری را انجام دهید.

سمینار آموزشی "مشارکت در ساخت و کلنگی"

اگر شما هم خواهان یادگیری بیشتر برای موضوع مشارکت در ساخت یا فروش کلنگی هستید، پیشنهاد ما به شما دوستان سمینار آموزشی “مشارکت در ساخت و کلنگی” جناب غفرانی است که این موضوع را با برگزاری وبینارهای متعدد در اختیار افرادی قرار داده که علاقه‌مند به فعالیت به عنوان مشاور املاک هستند.

قیمت محصول
۳۴۰,۰۰۰ تومان

فیلم های آموزش مشارکت در ساخت رایگان

‫0/5 (0 امتیاز )
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *