0

کلاهبرداری دفتر املاک – آموزش املاک

کلاهبرداری دفتر املاک چطور یک دفتر املاک می توانند کلاهبرداری کنند؟
متاسفانه درسته ایران دفاتر املاک بسیار زیادی وجود دارد که بدون داشتن پروانه کسب فعالیت می کنند.
و نکته جالب تر این است که مردم به این دفاتر اطمینان می کنند و بدون بررسی اینکه آیا این دفتر املاک دارای جواز کسب معتبر میباشد یا نه عملیات خرید و فروش ملک خود را انجام می‌دهند و حتی بسیاری از مواقع مبلغ هنگفتی را نزد دفتر املاک و امانت می سپارند.

راه اندازی دفتر املاک بدون مجوز
یکی از مشکلات بزرگی که از جانب اتحادیه مشاورین املاک وجود دارد این است که اگر کسی بخواهد پروانه راه اندازی دفتر املاک دریافت کند می تواند دفتر خود را راه اندازی کند و در طی مدت زمان تقریبا انشا شما مجوز رسمی خود را دریافت کنند.
اجازه دهید این موضوع را از زاویه دیگر مورد بررسی قرار دهیم:
فرض کنید شخصی یک دفتر اجاره می کند و تمام تجهیزات مربوط به یک دفتر املاک را در آن می گذارد.
از طریق آگهی های بسیار زیاد تعداد زیادی مشاور استخدام میکند و دفتر بدون داشتن مجوز رسمی از اتحادیه مشاورین املاک شروع به کار می کند.
تا زمانیکه شکایتی برای این دفتر املاک وجود نداشته باشد و اتحادیه متوجه فعالیت عملی نشود می تواند بدون هیچ چالشی به فعالیت خود ادامه دهد.
اگر از قبل با برنامه ریزی و نقشه کلاهبرداری و دفتر خود را راه اندازی کرده باشد می تواند ظرف مدت کمتر از سه ماه مبلغ هنگفتی را به عنوان کلاهبرداری به دست آورده و متواری شود

خواندن
مدیریت دفتر املاک - آموزش املاک

یکی از اشتباهات عجیبی که گاهی مشاورین املاک و مدیران املاک انجام می دهند این است که در دفتر خود با شخص دیگری شریک می‌شوند و یا دفتر خود را به همراه جواز کسب املاک اجاره میدهند غافل از اینکه اگر هر اتفاقی به واسطه کلاهبرداری و یا شکایت از طرف مشتری در آن دفتر املاک صورت گیرد صاحب پروانه و مجوز املاک پاسخگو خواهد بود متاسفانه یکی از این شراکت نامه ها باعث کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی توسط یکی از مشاورین شده است به یاد داشته باشید شما به عنوان مدیر املاک و صاحب پروانه کسب باید مهر و توکن کد رهگیری خود را در محل امنی نگهداری کنید تا در اختیار کسی قرار نگیرد

محمود رضا غفرانی هستم مدرس و مشاور راهبردی املاک و مستغلات و مدیریت کنترل ذهن در کسب و کار ,
مشاور در زمینه راه اندازی دفاتر املاک
www.mrghofrani.com
www.instagram.com/ghofrani.mr
t.me/ghofranimr

 

اولین مرجع استخدام مشاورین املاک کشور 

https://moshavershoo.ir/
همچنین جهت مشاوره رایگان میتوانید همه روزه از ساعت ۱۲ الی ۱۳ با شماره ۰۹۳۵۲۲۳۴۵۶۷ تماس حاصل فرمائید

‫0/5 (0 امتیاز )
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *