در مشاور شو ما مشاوران جویای کار را معرفی میکنیم
0

هواپیمایی ترکیه

هواپیمایی ترکیه

هواپیمایی ترکیه کشور ترکیه بسیار به ایران نزدیک است و به دلیل فرهنگ نزدیکی که بین مردم ایران و ترکیه وجود دارد و همچنین شرایط جذب توریست، و هزینه‌های نسبتا پایین نسبت به اروپا و سایر مکان‌های توریستی مقصد جذابی برای ایرانیان به حساب می‌آید.

چطور می‌توان به ترکیه سفر کرد؟

شما می‌توانید از ۳ طریق به ترکیه سفر کنید:
۱. سفر زمینی با ماشین و وسیله نقلیه خودتان
۲. سفر با اتوبوس
۳. سفر با هواپیما

شرایط سفر با هواپیما چگونه است؟

خطوط هوایی ایرانی و ترکیه‌ای پرواز رفت و برگشت به این کشور را دارند، یعنی شما می‌توانید از طریق شرکت‌های هواپیمایی ایرانی از جمله:
هواپیمایی ایران ایر
هواپیمایی ماهان
هواپیمایی ایران ایر تور
هواپیمایی معراج
و شرکت‌های هواپیمایی ترکیه:
هواپیمایی ترکیش
هواپیمایی پگاسوس
قیمت پی بلیط پروازهای ایرانی و خارجی تقریباً مشابه یکدیگر می‌باشد و تفاوت چندانی وجود ندارد.

تفاوت پروازهای ایرانی و پروازهای خارجی برای ترکیه

یک تفاوت بسیار مهم بین این دو پرواز وجود دارد و آن به این صورت است که شما در پرواز با شرکت‌های هواپیمایی ایرانی می‌توانید به ازای هر نفر ۳۰ کیلو بار همراه داشته باشید و معادل ۱۰ کیلو بار برای کابین همراه خود ببرید.
در مقابل اکثر پروازهای ترکیه فاقد حمل بار می‌باشد و مسافر صرفاً می‌تواند یک کیف دستی همراه خود به داخل کابین ببرد. حتی اگر شما پروازی را انتخاب کنید که بتوانید با آن حمل بار انجام بدهید نهایتاً می‌توانید به ازای هر نفر ۲۰ کیلو بار داخل پرواز و ۸ کیلو بار داخل کابین همراه داشته باشید.

خواندن
مدیران املاک - آموزش املاک

هزینه اضافه بار به چه صورت محاسبه می‌شود؟

نکته بسیار مهمی که متاسفانه بسیاری از آژانس‌های هواپیمایی و شرکت‌های مهاجرتی به مسافران اطلاع رسانی نمی‌کنند این است که اگر مسافری بار اضافه داشته باشد حتماً باید دو روز قبل از پرواز از طریق آژانسی که برای او بلیط صادر کرده است کوپن اضافه بار تهیه کند و اگر این کار صورت نگیرد مسافر مجبور می‌باشد در لحظه آخر که مقابل کانتر فرودگاه قرار دارد اضافه بار خود را با مبلغ بسیار بالاتری پرداخت نماید.
امروز که این مقاله برای شما نوشته می‌شود مورخ ۱۴۰۲.۰۵.۲۰ می‌باشد و اضافه بار برای پرواز پگاسوز به مقصد ترکیه معادل هر کیلو ۸ یورو محاسبه شده است که اگر این کوپن خریداری نشود مسافر مجبور به پرداخت اضافه بار معادل هر کیلو ۲۰ در کانتر فرودگاه می‌باشد.

سبک پذیرایی در پروازهای ایرانی و پروازهای ترکیه

در پروازهای ترکیه هیچ پذیرایی رایگانی برای شما وجود ندارد و اگر بخواهید خوردنی یا نوشیدنی تهیه کنید باید معادل آن را پرداخت کنید، در پروازهای ترکیه برای هر مسافر یک منوی غذا تهیه شده است که قیمت‌های آن به دلار یا یورو می‌باشد ولی در پروازهای ایرانی بدون استثنا یک عدد آب معدنی به همراه یک وعده غذا به مسافر داده خواهد شد.

 

    هواپیمایی ترکیه

‫0/5 (0 امتیاز )
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *