در مشاور شو ما مشاوران جویای کار را معرفی میکنیم
0

پیش فروش در قرارداد مشارکت در ساخت

پیش فروش در قرارداد مشارکت در ساخت

مشارکت در ساخت قراردادی است که بین سازنده و مالک زمین منعقد میشود. به طوری که مالک زمین ملک خود را در اختیار سازنده قرار می دهد تا او بتواند از طریق تخریب و نوسازی آن ملک را تبدیل به آپارتمان های نوساز نماید و همچنین بتواند در نهایت به تعداد آپارتمان های نوساز برای آنها سند تک برگ تهیه نماید.

پیش فروش در مشارکت در ساخت

پیش فروش در این نوع قرارداد ها معمولاً توسط مالک مسدود می شود، یعنی مالک در قرارداد مشارکت در ساخت خود شرط می کند که مثلاً سازنده اگر بتواند پروژه خود را به مرحله سقف آخر برساند می تواند تعدادی از واحدهای خود را پیش فروش نماید، تازه آن هم با اطلاع و هماهنگی مالک.

پیش فروش مشارکت در ساخت در دفاتر املاک

اگر بخواهیم به روش حقوقی و قانونی این موضوع دقت کنیم متوجه خواهیم شد که حتی اگر مالک بخشی از سند مادر ملک به نام سازنده انتقال داده باشد باز هم در سند مادر مالک و سازنده با هم شریک هستند اگر سازنده بخواهد واحدهای سهم خود را بفروشد حتماً باید در قرارداد مشارکت در ساخت مرحله فروش واحد مشخص شود و همچنین حضور مالک و امضا به عنوان شاهد الزامی می باشد.

خطر پیش فروش آپارتمانهای بدون سند

پیش فروش یکی از خطرناک ترین قراردادهای املاک است چون هیچگونه استنادی وجود ندارد و خریدار تنها به اعتبار و اعتماد سازنده از او خریداری می کند، حتی اگر کد رهگیری روی قرارداد دریافت شود بازهم سازنده می تواند در مرحله پیش فروش واحد خود را به چند نفر بفروشد. معمولاً مشاوره املاک سازنده را تایید می کند و خریدار با اعتماد در حرف مشاور املاک قرارداد پیش فروش را امضا می کند.
توصیه می‌شود تا حد امکان ملکی را به صورت پیش خرید قرار دادن بنویسید مگر آنکه از سازنده خود اطمینان کامل داشته باشید و مطمئن باشید که او کار را به انتها می رساند.

خواندن
شرط مهم در قرارداد

یکی از اشتباهات و یا یکی از نکات مهم در قراردادهای مشارکت در ساخت پیش فروش واحد توسط مالک یا سازنده است اگر مشاور املاک هستید و قصد پیش فروش واحدی را دارید حتماً در قرارداد مشارکت دقت کنید که آیا سازنده حق پیش فروش واحد را دارد و پیش فروش دارد در چه مرحله و چه زمانی می‌تواند کدام واحد را پیش فروش نماید از طرفی هرچند که مالکین سهم مربوط به سازنده را در سند انتقال دهند تا زمان دریافت سند های تفکیکی این دو با هم شریک هستند و چنانچه سازنده قصد فروش سهم خدا واحدهای خود را داشته باشد باید مالک مالکی به عنوان شاهد در قرارداد وجود امضا نمایند
محمود رضا غفرانی هستم مدرس و مشاور راهبردی املاک و مستغلات و مدیریت کنترل ذهن در کسب و کار ,
مشاور در زمینه راه اندازی دفاتر املاک
www.mrghofrani.com
www.instagram.com/ghofrani.mr
t.me/ghofranimr
همچنین جهت مشاوره رایگان میتوانید همه روزه از ساعت ۱۲ الی ۱۳ با شماره ۰۹۳۵۲۲۳۴۵۶۷ تماس حاصل فرمائید

‫5/5 (1 امتیاز )
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *