در مشاور شو ما مشاوران جویای کار را معرفی میکنیم
0

نکات مهم در قرارداد مشارکت در ساخت – آموزش املاک

نکات مهم در قرارداد مشارکت در ساخت

نکات مهم در قرارداد مشارکت در ساخت ارکان قرارداد مشارکت در ساخت
قرارداد مشارکت در ساخت یکی از پیچیده ترین و سنگین ترین قراردادهای ملکی است که فقط توسط دفاتر املاک ای که تجربه و دانش زیادی دارند به موفقیت میرسد.

در قرارداد مشارکت در ساخت و طرف وجود دارد یکی سازنده و دیگری مالک یا مالکین، مالک این به دلیل اینکه نمی توانند ملک خود را تخریب و نوسازی کنند مجبور می شوند با شخصی به نام سازنده شریک شوند تا او بتواند ملک آنها را تخریب و نوسازی کند.
در نهایت بر اساس توافق صورت گرفته واحدهای نوساز ای که توسط سازنده ایجاد میشود بین مالک و سازنده تقسیم می شود.

حضور حقوقدانان در قراردادهای مشارکت در ساخت
اگر قصد انجام قرارداد مشارکت در ساخت را دارید توصیه می شود حتما با مشورت یک شخص حقوقدان یا وکیل این کار را انجام دهید.
چون در قرارداد مشارکت در ساخت نکات حقوقی بسیار زیادی وجود دارد که اگر نسبت به آنها دقت لازم انجام نشود می تواند برای طرفین قرارداد در آینده ایجاد دردسر کند.
قرارداد مشارکت در ساخت از زمانی که با توافق طرفین به امضا می‌رسد تا زمانی که به انتهای خود یعنی تحویل سند های تک برگ از طرف سازنده برسد، حدود دو سال زمان خواهد برد. قطعه این دو سوال برای طرفین قرارداد اتفاقات زیادی رخ خواهد داد و همچنین کشور از نظر اقتصادی دچار تغییرات بسیار زیادی می شود پست در این جنس قرار داد که زمان زیادی را در خود دارد باید نکات حقوقی مهم این روایت شود تا طرفین می‌توانند با آرامش تا انتهای قرارداد پیش روند.

خواندن
کارشناسی ملک تخلیه - آموزش املاک

یکی از سخت ترین و پیچیده ترین قراردادهایی که در املاک وجوددارد قرارداد مشارکت در ساخت است نگرانی و چالشی که همیشه برای مالکین ملک های کلنگی وجود دارد این است که آیا ما می توانیم با اعتماد کامل ملک خود را در اختیار سازنده قرار دهیم و آیا تضمینی برای حسن انجام کار سازنده وجود دارد و در اینجا می خواهم چند نکته بسیار مهم و سرنوشت ساز که در قراردادهای مشارکت در ساخت باید به آن دقت شود را یادآوری کنم در مرحله اول باید شناخت کاملی روی سازنده داشته باشیم و در ابتدا باید نمونه کارهایی که سازنده در گذشته ساخته است و همچنین مالکینی که در آن ساختمان زندگی می‌کنند را مورد تحقیق قرار دهیم و نکته مهم تر اینکه توانایی مالی سازنده را مورد ارزیابی قرار دهید و مطمئن شوید که دارایی لازم را برای اتمام پروژه ساختمانی در اختیار دارد متاسفانه خیلی از سازندگان در ابتدای راه و عده‌ای پوچی به مالکین می‌دهند که در مسیر راهن می‌توانند آنها را محقق کنند

محمود رضا غفرانی هستم مدرس و مشاور راهبردی املاک و مستغلات و مدیریت کنترل ذهن در کسب و کار ,
مشاور در زمینه راه اندازی دفاتر املاک
www.mrghofrani.com
www.instagram.com/ghofrani.mr
t.me/ghofranimr

 

اولین مرجع استخدام مشاورین املاک کشور 

https://moshavershoo.ir/
همچنین جهت مشاوره رایگان میتوانید همه روزه از ساعت ۱۲ الی ۱۳ با شماره ۰۹۳۵۲۲۳۴۵۶۷ تماس حاصل فرمائید

‫0/5 (0 امتیاز )
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *