0

نکات مهم در خرید زمین

نکات مهم در خرید زمین انواع زمین

۱ . زمین دایر
۲ . زمین بایر
۳ . زمین موات
۴ . اراضی ساحلی
۵ . اراضی دولتی
۶ . اراضی منابع طبیعی
۷ . اراضی مرتعی
۸ . اراضی آیش
۹ . اراضی جنگلی
۱۰ . اراضی خراج
۱۱ . اراضی شهری
۱۲ . اراضی بیابانی

نکات مهم در خرید زمین چیست ؟

زمین یکی از پرسودترین و امن ترین سرمایه گذاری ها است. ولی در خرید زمین باید به نکات مهمی توجه کرد که سرمایه گذاری به ریسک تبدیل نشود. مثلاً اینکه زمین دارای چه کاربری است جریان در چه طرح تفصیلی قرار دارد و اگر قصد ساخت آن را داشته باشیم چطور می توانیم بر روی آن بنا احداث کنیم.
متاسفانه خیلی از اشخاص به دلیل ناآگاه بودن و نداشتن اطلاعات فنی در مورد خرید زمین گاهی سرمایه خود را به خطر می‌اندازند و در نهایت از خرید آن زمین متضرر می شوند.

تفاوت ملک کلنگی و زمین چیست؟

معمولاً ملک کلنگی دارای متصرف است و شما مطمئن می شوید مالک قطعی آن وجود خارجی دارد ولی در قسمت زمین چون متصرف و بنای وجود ندارد هر شخص جاعل ای می تواند با داشتن اطلاعات کامل زمین یک سند جعلی نماید و آن را به صورت کلاهبرداری بفروشد. خرید زمین در شهر های مختلف و در موقعیت های مختلف متفاوت است و نیاز به استعلامات خاص خود دارد. مثلاً اگر در تهران قصد خرید زمین را دارید حتماً قبل از انجام قرارداد باید یک تعداد استعلامات لازم توسط فروشنده دریافت شود ایا اگر در شمال کشور قصد خرید زمین را دارید حتماً باید از بخشداری یا استانداری یا شورایاری در مورد آن زمین استعلامات لازم را به عمل بیاورید.

خواندن
دیگران از من باهوش ترند

استعلامات لازم جهت خرید زمین چیست ؟

۱ . استعلام از اداره ثبت املاک
۲ . استعلام از شهرداری
۳ . استعلام از اداره اوقاف
۴ . استعلام از مترو به جهت اینکه در آینده این زمین در مسیر مترو قرار نداشته باشد
۵ . استعلام از سازمان زمین شهری
۶ . دریافت دستور نقش از شهرداری

 

نکته بسیار مهمی که در زمان خرید زمین یا ملک کلنگی باید به آن توجه کنید این است که ملک کلنگی متصرفی دارد و کسی یا شخصی در آن مدت ها و سالها سکونت داشته است و ریشه آن زمین کاملاً شناخته شده مشخص و عیان است ولیکن زمین فقط خاک است که می‌توان روی آن سندسازی کرد جلسه سند کرد و به چندین نفر با شرایط مختلف فروخت  چنانچه قصد خرید زمین را داشتید حتماً قبل از خرید و قبل از انجام معامله و موبایل نامه باید استعلامات لازم را دریافت نمایید از جمله دریافت استعلام از شهرداری اداره اوقاف سازمان زمین شهری ستاد فرمان امام استعلام اداره ثبت و هرگونه استعلامی که می‌توان در مورد این زمین دریافت کرد ممکن است شما زمینی را خریداری کنید و داخل طرح باشد یا عقب نشینی داشته باشد پس قبل از خرید هر زمین باید نسبت به آن از شهرداری منطقه تقاضای دستور نقشه نمود

محمود رضا غفرانی هستم مدرس و مشاور راهبردی املاک و مستغلات و مدیریت کنترل ذهن در کسب و کار ,
مشاور در زمینه راه اندازی دفاتر املاک
www.mrghofrani.com
www.instagram.com/ghofrani.mr
t.me/ghofranimr

 

اولین مرجع استخدام مشاورین املاک کشور 

https://moshavershoo.ir/
همچنین جهت مشاوره رایگان میتوانید همه روزه از ساعت ۱۲ الی ۱۳ با شماره ۰۹۳۵۲۲۳۴۵۶۷ تماس حاصل فرمائید

خواندن
پیش بینی بازار املاک - آموزش املاک
‫0/5 (0 امتیاز )
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *