0

دپارتمان املاک یعنی چه؟ – آموزش املاک

دپارتمان املاک یعنی چه؟

راه اندازی دپارتمان املاک

طی چند سال اخیر ساز و کار راه اندازی دفتر املاک تغییر کرده است، در گذشته راه اندازی دفتر املاک یعنی یک مغازه ای را خریداری یا اجاره میکردیم چند خط تلفن و چند میز و صندلی برای آن تهیه می کردیم و کار به عنوان بنگاه املاک شروع می شود.
ولی این روزها با توسعه تمامی کسب و کارها و تغییر ذائقه مردم ریتم کار مشاورین املاک هم تغییر کرده است، این روزها اگر کسی بخواهد دفتر املاک راه اندازی کند قبل از اینکه به فکر اجاره مغازه باشد یک دفتر اداری پیدا می کند و داخل آن را توسط طراحان متخصص دیزاین بسیار شیک و فوق العاده انجام میدهد.
در این سبک مشاورین اتاق های جداگانه خود را دارند و همچنین هر دفتر املاک دارای فضای اختصاصی و جهت جلسات میباشد.
در دپارتمان املاک وجود منشی الزامی است و همچنین در دپارتمان های املاک سلسله‌ مراتبی وجود دارد که شامل مشاوران ،مدیران رنج ،مدیر معاملات و مدیر کل مجموعه می شود.
حتی میزان کمیسیون دریافتی در دفاتری که به صورت دپارتمانی هستند بیشتر است و یا میزان پورسانت های دریافتی مشاورین نسبت به افرادی که در بنگاه کار میکنند بیشتر است.

با تمام امکاناتی که در دپارتمان های املاک وجود دارد متاسفانه مشکلاتی هم در این مرحله به چشم میخورد که میتوان از کم سوادی برخی مدیران و بی تجربگی بعضی مشاوران به خریداران و فروشندگان را دچار دردسر می کنند نام برد.

خواندن
قرارداد های املاک - آموزش املاک

آموزش تخصصی توسط اتحادیه مشاورین املاک

یکی از وظایفی که مشاورین املاک بر عهده دارد این است که اعضای صنف خود را آموزش علمی و آکادمیک دهد تا سطح اجتماعی این سنت بالا رود.
اتحادیه املاک باید برای اعضای صنف خود کلاسها و دوره های آموزشی اجباری ترتیب دهد که تمام اعضا مجبور به شرکت در این دوره ها شوند.

 

چند روز پیش در دفتر املاکی در یکی از مناطق خوب تهران ( میرداماد ) یک جلسه ای داشتم . قرار بود قراردادی را مشترک بین دو املاک بنویسیم , وارد دفتر شدم واقعا شیک و لوکس , دیزاین حرفه ای برای دفتر املاک حرفه ای , اما یک نکته جالب توجه من را جلب کرد که به نظرم خیلی جذاب نبود .
تعدادی از مشاورین جلو دفتر در حال گپ زدن بودن که متاسفانه بسیار وجه دفتر املاک را پایین آورده بودند و ذهنیت من به عنوان یک مشتری این بود که اگر وارد دفتر املاکی در منطقه میرداماد می شوم پس پرسنل آن دفتر املاک هم باید ظاهری متناسب با آن مجموعه را داشته باشند .

مشاور در زمینه راه اندازی دفاتر املاک
www.mrghofrani.com
www.instagram.com/ghofrani.mr
t.me/ghofranimr

 

اولین مرجع استخدام مشاورین املاک کشور 

https://moshavershoo.ir/
همچنین جهت مشاوره رایگان میتوانید همه روزه از ساعت ۱۲ الی ۱۳ با شماره ۰۹۳۵۲۲۳۴۵۶۷ تماس حاصل فرمائید

‫0/5 (0 امتیاز )
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *